Óriási felhajtás övezi az Apple idei iPhone készülékeit, amelyek szeptember 12-én mutatkoznak be, és egy új korszak kezdetét is jelenthetik az almás cég számára.
Az biztos, hogy sokan megőrülnek az új iPhone-ok miatt, azonban remek kérdés, hogy ez mennyi tényleges vásárlót jelenthet, mekkora a valódi érdeklődés. Michael J. Olson, a Piper Jaffray elemzője azt mondja, hogy valójában nincs is akkora iPhone-láz, az érdeklődés pont akkora, mint tavaly.
A cég saját felmérése szerint az iPhone-felhasználók mindössze 16 százaléka tervez idén új modellre frissíteni, ami alig jelent előrelépést a tavalyi 15 százalékos eredménnyel szemben. A talán frissítők aránya viszont 29-ről 24 százalékra csökkent.
Ha a felmérések hitelesek és jól tükrözik a valóságot, akkor az Apple kénytelen lesz kimerítő bemutatót tartani és sokat reklámozni, főleg akkor, ha a várakozásoknak megfelelően 400 000 forintnál is drágább lesz egy 512 GB-os iPhone X.
Az iPhone X nem csak közel keret nélküli OLED-panelre és virtuális home gombra vált, 3D-s arcfelismerésre is cseréli a Touch ID-t, az L-alakú akkuja pedig hosszabb üzemidőt (és opcionális vezeték nélküli töltést) ígér.