A Google sok szolgáltatásán változtatott az utóbbi hónapokban, és sajnos többségében nem feltétlen azok előnyére, legalábbis felhasználói szempontból. A YouTube-ot például egyre súlyosabb kritika éri amiatt, hogy a kihagyhatatlan dupla reklámokkal már tele vannak a tartalmak, a videók előtt és közben is jócskán vannak hirdetések. Ráadásul elég sokszor a gyerekek számára is megjelenítik a felnőtteknek szóló reklámokat.
Sok más platformhoz hasonlóan a YouTube is igyekszik megfelelni a modern internetes kor nyomásainak, de a Common Sense Media jelentése alapján a gyerekek védelmében továbbra sem tesz meg mindent, amit lehetne.
Egy tanulmányban olyan videókat gyűjtöttek össze a szülőktől, amiket 8 éven aluli gyerekek néztek. A szakemberek szerint a videók 95 százalékban volt reklám, ezek ötöde nem 8 év alattiaknak való (például szeszes italt népszerűsítő, vagy politikai hirdetés is akadt köztük). Sajnos a fizikai erőszaktól sem voltak mentesek a talált tartalmak.
Oktató jellegű anyag csak az 5 százaléka volt a vizsgált YouTube-videóknak, és nem ezeket ajánlja elsősorban a platform, a figyelem megragadása és fenntartása a cél, de nulla gondolkodásra ösztönzik a kicsiket.
Feltehetően ezek után még jobban a hatóságok célkeresztjébe kerül a YouTube és a Google, már csak azért is, mert minden létező statisztika azt mutatja, hogy egyre több időt töltenek a gyerekek a YouTube előtt. A mostani kutatás szerint éppen átlagosan napi 39 percet, ami a duplája a 2017-ben mért időnek, tehát a folyamat egyre aggasztóbb lehet megfelelő felügyelet és útmutatás híján.
A biztonságosabb és tudatosabb nethasználatért külön kampányt indítottunk, nézd meg #oszdaszészt oldalunkat, és oszd meg te is az anyagokat másokkal!