A Lenovo okostelefonos üzletága továbbra is botladozik. A március 31-ével lezárult negyedév a gyártó 2017-es pénzügyi évének utolsó negyedévét jelentette. Bár tavalyhoz képest fejlődés mutatkozik, a nyereséges működés még mindig nagyon távolinak tűnik.
A három hónap alatt egy 142 millió dolláros adózás előtti veszteséget sikerült a divíziónak összehoznia. Ez jelentős előrelépés a tavaly ilyenkor számolt 220 millió dolláros veszteséghez képest, ugyanakkor nem a javuló teljesítménynek köszönhető. A részleg árbevétele ugyanis 430 millió dollárral csökkent.
Honnan a javulás? A cég agresszív költségcsökkentési intézkedéseinek köszönhető a pénzügyi "előrelépés". A Lenovo mindezek ellenére is optimista a szereplésével kapcsolatban, ami az okostelefonos ágazatot illeti.
A Lenovo szerint Latin-Amerika továbbra is nagyon erős piaca a gyártó márkáinak, ott az árbevétel 13 százalékkal emelkedett. Észak-Amerikában is jól megy a Motorola, ott az eladások 54 százalékkal nőttek, így a piaci részesedés 2,7 százalékról 3,8-ra emelkedett.
A Lenovo tulajdonában lévő Motorola a jövőben egyszerűsíti majd a készülékeinek kínálatát, méghozzá költséghatékonyság miatt. Minderre Észak- és Latin-Amerikában, valamint Európában is sor kerül. A hogyan egy érdekes kérdés lesz, hiszen a legutóbbi Moto E5 és Moto G6 szériák összesen 6 új készüléket hoztak.