2012 óta próbálja több-kevesebb sikerrel helyettesíteni Ámort a világ legismertebb randiappja, a Tinder, amelyet egy két évvel ezelőtti adat szerint már havonta 75 millióan használnak, az előfizetők száma pedig 11 millióhoz közelített. A piacvezető pozíciót nem adják ingyen, tenni is kell érte, például új funkciók bevezetésével.
Az egyik ilyen újdonságot már tavaly belengette az alkalmazás mögött álló Match Group, azt ígérve, hogy a párkeresők rendelkezésére bocsát az mesterséges intelligenciával felturbózott eszközt, amely segít kiválasztani az ideális profilképet.
A minap formálisan is bemutatkozott Photo Selector egy frissen lőtt szelfit vagy egy korábbi önarcképet kiindulási pontnak tekintve áttúrja a mobilunkon található képállományt, majd kiválogatja a profilképként szóba jöhető felvételeket. Automatikusan kiszűri a csoportképeket, és alapból nem figyelmen kívül hagy minden olyan képet, ami a Tinder felhasználási feltételekbe ütközne. Ezután már csak döntenie kell a párt kereső felhasználónak, hogy melyik legyen a profilképe.
Egy 7000 fős mintán a közelmúltban végzett felmérés szerint a facér felhasználók 52 százalékának okoz gondot a megfelelő profilkép kiválasztása, és 68 százalékuk vélte úgy, hogy a mesterséges intelligencia segíthet ebben. Ráadásul időt is spórolhatnak, mivel átlagosan 33 percük megy el arra, hogy megtalálják a legjobbnak gondolt fotót.
A Photo Selectort jelen pillanatban Androidon és iOS-en teszteli a cég, és csak néhány piacon, de reményei szerint a támogatott régiók és platformok köre is hamarosan bővülni fog.