Hirdetés

Nem hatalmas meglepetés, hogy melyik gyártó adta el eddig a legtöbb mobilt 2022-ben



|

Megérkezett az okostelefon-gyártók első negyedévre vonatkozó rangsora, aminek az a cég áll az élén, amelyik új zászlóshajót adott ki a vizsgált időszakban.

Hirdetés

Érdekes évet zárt 2021-ben az Apple, ugyanis úgy lett a legnépszerűbb okostelefon-gyártó, hogy az iPhone-ok az utolsó negyedévben dolgozták le az év korábbi részében felhalmozott hátrányukat. Ezt tekintve nem túl meglepő, hogy a Canalys friss elemzése szerint 2022 első negyedévében nem sikerült megőriznie az első helyet az almás cégnek, de így is lehet ok az örömre Cupertinóban.

Az öt legjobban teljesítő gyártó közül ugyanis az Apple az egyetlen, amelyik növekedést (egészen pontosan nyolc százalékos mértékben) tudott felmutatni 2021 hasonló időszakához képest, ez 56,5 millió mobilt jelent. A listát vezető Samsung 73,7 milliós eladása viszont négy százalékpontos visszaeséssel egyenértékű, hiába jelent meg a Galaxy S22 széria és az A53-as középkategóriás mobiljuk is a kérdéses időszakban.

Hirdetés

A lista harmadik helyén a Xiaomi végzett 39,2 millió értékesített készülékkel, a negyedik a OnePlust is magában foglaló OPPO lett 29 millió leszállított telefonnal, míg a vivo az ötödik helyre futott be 25,1 millió eladott mobillal. A többi gyártótól megvásárolt 87,6 millió okostelefonnal együtt összesen 311,2 millió készülék talált gazdára 2022 első három hónapjában, ami egyébként 11 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

A Canalys szerint az eladások visszaesésért elsősorban a kínai piac visszafogottabb teljesítménye a felelős, amit alátámasztani látszik az is, hogy a top 5-ös lista utolsó három helyén álló kínai gyártók az átlagnál nagyobb mértékű, 20, 27, és 30 százalékos visszaesést tapasztalhattak 2021-hez képest. Az ország szigorú járványellenes intézkedései mellett az elemzők kiemelték az elektronikai szektort továbbra is sújtó ellátási problémákat, mint a visszaesés egyik okát, ami a második negyedévben is éreztetni fogja a hatását. És ugyan a fenti tényezők mellett az infláció és az orosz-ukrán háború is csökkenthetik majd a keresletet egy ideig, a Canalys úgy véli, 2022 második felében ismét nagyobb lesz a vásárlókedv, amire az előrelátó gyártók megerősített ellátási lánccal készülhetnek.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.