Az utóbbi években élesedni látszik a verseny a kereskedelmi célú űrutazások piacán, ám eddig kétségtelenül Elon Musk vállalata, a Space X jutott a legmesszebb, hiszen már a NASA is a cég Crew Dragon kapszulája segítségével juttatja el az asztronautákat a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).
A maximum hétfős legénységet kiszolgáló, újra felhasználható jármű az orosz Szojuz-program mellett jelenleg az egyetlen elérhető eszköz az ISS legénységének szállítására, ezért az ukrajnai háború fényében különösen megnőtt a jelentősége. A Reuters nemrég publikált jelentése szerint viszont mégsem gyártanak belőle többet.
Maga Gwyone Shotwell, a SpaceX elnöke közölte a hírügynökséggel, hogy már teljes egészében a Starship rakétarendszerre koncentrálnak, ezért leállították a 4 darabból álló Crew Dragon-flotta bővítését. A továbbiakban így csak a felújítások elvégzéséhez szükséges alkatrészek maradnak gyártásban. A Crew Dragon 2020 novemberében szállított először űrhajósokat az ISS-re, s ezzel 9 év után tette lehetővé, hogy a Space Shuttle programot leállító Egyesült Államok orosz közreműködés nélkül térjen vissza a világűrbe.
Ami a Starshipet illeti, a SpaceX következő generációs rakétarendszerét már kifejezetten bolygóközi utazásokra tervezték, s ha minden jól megy, ez szállítja majd az asztronautákat az ismételt Holdra szállást célzó Artemis-programban és a későbbi Mars-misszióban is.
A Starship előtérbe helyezése önmagában nem újdonság, Elon Musk ugyanis már 2020 nyarán közölte, hogy a továbbiakban ez a projekt lesz a legfontosabb a SpaceX számára. A vállalat idén májusra időzítette a rakétarendszer első orbitális tesztrepülését, előtte azonban még be kell szereznie az ehhez szükséges engedélyeket a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (Federal Aviation Administration).