A 2016-ban útnak indított TikToknak mindössze néhány évre volt szüksége ahhoz, hogy elérje az egymilliárdos felhasználói bázist, ami a konkurenseket is arra sarkallta, hogy megpróbálják lemásolni a rövid videós tartalmakra és az erősen a felhasználó érdeklődésére szabott, algoritmus-alapú ajánlásokra épülő sikerreceptet.
Így lepték el a hasonló tartalmak a Facebook, az Instagram és a YouTube felületét, most pedig a népszerű live streaming platform, a 2014 óta az Amazonhoz tartozó Twitch is a kínai szolgáltatás nyomdokaiba lép.
A Twitch ugyanis a Patch Notes 26. adásában tudatta, hogy közel egy év tesztelés után még ebben a hónapban minden felhasználónak elérhetővé teszi az új, Discovery Feed néven futó felületét. Ez egy új fül lesz a mobil alkalmazásban, ahol algoritmus közreműködésével ajánlott tartalmakat pörgethetünk, épp úgy, mint a TikTok esetében.
A műsorban elhangzottak alapján bizonyos felhasználóknál egyenesen ez a felület lesz az új főoldal, ahol alapvetően élő közvetítések között válogathatunk, és ha valamelyik tetszik, egy érintéssel át is léphetünk az adott live streambe. A Twitch szerint bármely stream felkerülhet a Discovery Feedre, a gépileg kiemelt tartalmak mellett pedig az általunk követett alkotók műsorai is felbukkannak majd a végtelen kontentfolyamban.
Emellett egy másik funkció is érkezik, ami még jobban hajaz a TikTokra: az ún. clips streamben rövid videókat pörgethetünk, amelyek korábbi közvetítésekből kerülnek kivágásra. Amennyiben ezek készítője éppen élőzik, az új felületről átugorva ugyancsak becsatlakozhatunk az aktuálisan szórt műsorba. Fontos, hogy a Discovery Feeden sorakozó élő streamek és a klipek között is lesznek hirdetések, de legalább szabadon tovább görgethetjük őket.