A Canalys elemzőcég rendszeresen felméri az okostelefonos piac erőviszonyait, az előző negyedévről szóló kimutatás alapján pedig kifejezetten rossz időszakon van túl ez a szegmens. A nemrég publikált kutatás szerint ugyanis a vizsgált időszakban 11%-kal zsugorodtak a mobilos eladások az előző év azonos időszakához képest.
A koronavírus kitörése óta még nem volt ennél nagyobb visszaesés, a gyenge kereslet okai között pedig a globális inflációs válságot, az orosz-ukrán háborút és a Covid19 omikron-variánsa miatti kínai lezárásokat is megemlíthetjük.
Ami a konkrét erőviszonyokat illeti, az előző negyedévet a Samsung nyerte 24%-os részesedéssel, a koreaiak mögött pedig a 18%-ot szerző Apple-t találjuk, míg a harmadik és negyedik helyre a Xiaomi (13%) és az OPPO (10%) futott be. A számok azt is feltárják, hogy a Samsung és az Apple növelni tudta a részesedését, míg a kínai riválisok és az "egyéb" kategória (zömében szintén kínai) szereplői csökkenést könyvelhettek el.
A koreaiak és a cupertinóiak sikeréről a Canalys elemzője, Sanyam Chaurasia úgy nyilatkozott, hogy az nagyrészt a kínálat bővítésének köszönhető. Az Apple esetében ez a nemrég piacra dobott belépő szintű mobilt, a harmadik generációs iPhone SE-t jelenti, míg a Samsung az A-szériás modellek gyártását pörgette fel, valamint ringbe küldte a Galaxy S22-es zászlóshajóit is.