Az USA-ban működő Piper Sandler nevű befektetési bank több mint két évtizede végez fiatalok körében felmérést évente kétszer is. Ezek a reprezentatív kutatások a fiatal amerikak prioritásait vizsgálják, kütyük, médiafogyasztási szokások, kedvenc éttermek, rágcsák, márkák és egyéb fogyasztási cikkek tekintetében. Idén szeptemberben 9000 megkérdezett válaszai alapján készítették el. A megkérdezettek átlagéletkora 16 év volt.
Az idei második felmérés komoly trendváltozásra mutatott rá. Míg korábban szinte verhetetlennek tűnt a Netflix, most először, ha csak egy hajszállal is, de kikapott a YouTube-tól. A bank által megkérdezett tizenévesek azt mondták, hogy napi videófogyasztási idejük 29,1 százalékát a Google streaming platformján töltik, míg a Netflix 28,7 százalékot foglal el a videónéző idejükből. Ez egy százalékponttal több a YouTube és kettővel kevesebb a Netflix esetében, mint legutóbb.
Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy a videós oldalak, szolgáltatók jól teljesítenek. A YouTube visznylagos előnyét pedig egyrészről a progresszivitásnak, vagyis az igényekhez történő alkalmazkodásnak, fejlődésnek, másrészt az ingyenességnek tudják be.
A listát vezető két online óriás egyébként köröket ver a többiekre. A harmadik helyen 7 százalékkal áll a Hulu, míg a Prime és a Disney+, habár tudtak javítani tavaszi eredményeiken, jóval elmaradnak az élbolytól. A sor végére a kábeltelevíziózás került, ami mostanra egyértelmű zuhanórepülésben van.
A felmérés készítői a TikTok-ot nem ebben a körben vizsgálták, hanem a közösségi platformokkal, a Snapchattel és az Instagrammal vetették össze az itt töltött képernyőidőt. A felmérés szerint a megkérdezett tizenévesek 38 százaléka mondta, hogy a TikTok a kedvenc közösségi médiaplatformja, míg az Instagram vezet az önbevallás szerinti havi használatban.
A megkérdezett tinik úgy nyilatkoztak, hogy naponta körülbelül négy és fél órát töltenek a közösségi médián, ami a korábbi felmérésekhez képest is tovább emelkedett.