A tavalyi év történelmi versengést hozott az űrturizmusban, hiszen három rivális vállalat, Elon Musk SpaceX-e, a Jeff Bezos-féle Blue Origin és Sir Richard Branson Virgin Galacticje is aktivizálta magát. Hogy hol áll pillanatnyilag az iparág, azzal nemrég külön cikkben foglalkoztunk, most pedig a Virgin kapcsán van hírünk, csaknem egy évvel az első sikeres próbaút után ugyanis a cég nemrég megkezdte a jegyárusítást is.
A 2004-ben alapított vállalat várja az első 1000 vásárlót, akik képesek és hajlandók is kifizetni a 450 ezer dolláros, vagyis 140,8 millió forintos jegyeket. Az érdeklődés kifejezésére egy kérdőívet kell kitölteni, olyan alapvető információkkal, mint a kor, a nemzetiség vagy az éppen űzött foglalkozás.
A közel 141 millió forintos jegyért cserébe Richard Branson utasai 90 percet tölthetnek az űr NASA által elismert határán, ami néhány kilométerrel a nemzetközileg elismert határ, a 100 km-es magasságban húzódó Kármán-vonal alatt van. A csúcspontra érve pár perc erejéig még a súlytalanság állapota is megtapasztalható, a panoráma pedig a repülőgépekre hajazó majdnem-űrhajó 17 ablakán át tárul fel.
A Virgin Galactic egy kedvcsináló videóval is előállt, ami a pénzes nézőkben megbúvó asztronautát igyekszik felpiszkálni:
A jegyek ugyan nem olcsók, de még így is jutányosabbak, mint a SpaceX 55 millió dolláros útjai, melyek viszont egészen a Föld körüli pályáig repítik az érdeklődőket, sőt Elon Musk cégénél már a történelem első civil űrsétája is tervben van.
A Virgin Galactic űrugrásaira ennek ellenére már 700 foglalás érkezett, köztük Elon Muskéval. Ami pedig az Amazon-alapító Jeff Bezos vállalatát illeti, a szintén csak az űr határáig (de a Virginnél valamivel magasabbra) fuvarozó Blue Origin egyelőre nem döntötte el, hogy mennyit kérjen az utakért.