Nem kedvezett az elmúlt időszak a PC-s hardveriparnak. Az egész globális pandémiával kezdődött, ami elképesztő félvezető-, ezáltal alkatrészhiányt generált, amit már csak tetézett a hatalmas érdeklődés a kriptovaluták iránt, ami a videokártya-piacot is totálisan hazavágta.
Ahogy a kedvezőtlen tényezők csillapodni kezdtek, a piacon hatalmas robbanás volt tapasztalható, ami most normalizálódni látszik.
Két kutatóintézet, az IDC és a Gartner is friss kimutatást adott ki a PC-s hardverpiaccal kapcsolatban, amikből tisztán kiolvasható, hogy hatalmas visszaesés történt az előző negyedévhez képest. Az IDC mérései szerint 15,3%-os csökkenés volt mérhető, 71,3 millió alkatrész került a boltokba. Ők a '90-es évek közepétől mérik ezt a piacot, azóta ez a legrosszabb eredmény. A Gartner kicsit jobb számokat publikált, szerintük 12,6%-os volt a csökkenés, 72 millió piacra került alkatrészt számoltak.
Ugyan a százalékos különbségek elsőre aggasztóak lehetnek, a hardveripar köszöni, remekül van. Az IDC adatai között böngészve hamar észrevehető, hogy a mostani számok még mindig erősebbek, mint a 2018-as vagy 2019-es Q2-es kimutatások (62,1 millió, illetve 65,1 millió), és éppen csak elmarad a 2020 második negyedéves méréstől, ahol 74,3 millió eladást generált a piac.
A PC-s játékosok még mindig egy nagyon erős hozzájárulói az iparnak, az Ampere Analysis kimutatása szerint 34,2 milliárd dollárt égettek el a vizsgált időszakban játékokkal kapcsolatos szolgáltatásokra és tartalmakra, annak ellenére, hogy a makrogazdaságoknak sok akadállyal kell szembenézniük.