Péntek reggel szállt fel az a SpaceX Falcon 9-es rakéta, ami a Crew Dragon kapszulában egy magáncég négyfős legénységét vitte el a Nemzetközi Űrállomásra, ahová szombaton meg is érkeztek. Az Axiom Space első küldetésének résztvevői közül hárman megvásárolták helyüket a küldetésben (a pontos ár nem ismert, de becslések szerint nagyjából 55 millió dollárba, azaz 19,1 milliárd forintba kerülhetett egy-egy hely), viszont Larry Connor, Mark Pathy és Eytan Stibbe nem azért utaztak az űrállomásra, hogy látványos fotókat készítsenek és élvezzék a súlytalanságot. Az Axiom ugyanis lehetőleg elsőként nyújtana magántőkéből fenntartott alternatívát a Nemzetközi Űrállomás nyugdíjazása után.
Az Ax-1 néven futó küldetés tagjai a nyolc nap alatt, amit az állomáson töltenek, huszonöt különböző kísérletet és technológiai tesztet fognak végrehajtani. Többek között a mikrogravitációs körülmények között vizsgálják majd rákos daganatok fejlődését, kipróbálnak egy újfajta, az űrjárműveken használható légszűrőt, illetve kipróbálják egy olyan technológia kicsinyített mását is, amit részben önmagukat összeszerelő űrjárművek elkészítéséhez használhatnak fel a jövőben. Emellett Eytan Stibbe programjában szerepel az is, hogy a Columbia űrsikló 2003-as katasztrófájában elhunyt honfitársa, Ilan Ramon emléke előtt is tisztelegjen, akinek személyes tárgyait is elviszi a Nemzetközi Űrállomásra.
A legalább hétszázötven, de akár ezer órányi kiképzésen is átesett üzletember-űrhajósok által befizetett összegből egyébként az Axiom Space-nek nem csupán a SpaceX által biztosított szállítójármű költségeit kellett fedeznie. Egy nem nyilvános összeget a NASA-nak is átadtak, cserébe a Nemzetközi Űrállomás amerikai részének használatáért, amiből csak a létszükségletű rendszerek igénybevételéért naponta és személyenként több mint tizenegyezer dollárt (kb. négymillió forintot) kérnek el a magánvállalatoktól.
Az Axiom Space egyébként amellett, hogy ezúttal is értékes kutatómunkát szeretne végezni, csak későbbi küldetései előfutáraként tekint az Ax-1-re. A SpaceX-szel közösen még három, legénységgel rendelkező missziót terveznek, illetve várhatóan jövőre készül el, és 2024-bel csatlakozik a Nemzetközi Űrállomáshoz az első, a magáncég által tervezett és gyártatott modul. Ez nem csupán megnövelné az ISS hasznos térfogatát a küldetése végéig, hanem később a cég első saját űrállomásának (ugyanis idővel több építését is tervezik) első alkotóeleme is lenne.