Amerikában évek óta nem megy a Sony okostelefonos divíziójának, és ami azt illeti, Európában sem jelentenek slágert sem eladásokban, sem népszerűségben az Xperia készülékek (bár felénk azért jóval nagyobb figyelemnek örülhetnek).
Mi lehet a gond? A Sony 6 havonta dobálja ki az újabb és újabb zászlóshajókat, emiatt azonban a leendő vásárlóknak nincs túl jó érzése. Aki megvesz egy Xperia okostelefont, az hamar azt érzi, hogy kezd elavulni a beruházása.
Mindezek miatt minden évben felröppen a pletyka, hogy a Sony eladja vagy bezárja az okostelefonos üzletágát. Bár az idei MWC-n az Xperia XZ Premium a legjobb új okostelefon díjat nyerte el, sajnos a Sonyn ez nem segít, elvégre 5 hónap múlva jelenhet meg a Snapdragon 835-tel és 4K-s kijelzővel szerelt készülék, jóval később, mint mikor mindenki erről beszélt.
A Sony stratégiájára azonban egyértelmű választ ad Kazuo Hirai, a cég elnöke. Ő ugyanis elárulta, hogy a Sony jelenleg képtelen versenyezni az Apple-lel vagy a Samsunggal. Azonban mindenáron az üzletben akarnak maradni, és fenntartani a partnerkapcsolatokat. Így ugyanis időben reagálhatnak a nagy piaci változásokra és a következő paradigmaváltásra. Az elnök szerint nagyjából 10 évente történik ilyen, ennyi idő elteltével változik meg gyökeresen, hogy miként kommunikálunk egymással.
Amennyiben a mostani korszakot az okostelefon-őrületnek tekintjük, akkor valóban közeledik a 10 éves forduló. Vajon hamarosan beköszönt a virtuális valóság korszaka? Vagy valami egészen váratlan dolog jön majd? A Sony mindenesetre készen áll, hogy az elsők között lovagolja meg az új trendeket.