Ha a társkereső applikációkról van szó, a legtöbben bizonyára a Tindert említik első helyen, és valószínűleg kevesebben lesznek, akiknek a Bumble, az OkCupid, a Hinge, a Grindr vagy a Happn jut eszébe.
Ezzel pedig még távolról sincs vége a sornak, hiszen beszélhetünk az eharmony-ről, a Badoo-ról, vagy épp a randizást pszichológiai alapokra helyező Hily-ről, vagy az LMBTQ+-közösség tagjait összekötő Taimi-ról. Utóbbi két cég alapítója, Alex Pasykov nemrég a The Next Web számára írt cikkében foglalta össze, hogy szerinte mit tartogat a jövő az online társkeresők számára.
A cégalapító szerint a hasonló szolgáltatások működésében az idei évben hatalmasat robbanó mesterséges intelligenciának (MI) juthat ugyan szerep, de csak mérsékelten. Pasykov szerint ugyanis a jövőben a randiappok felületén is megjelenhetnek különféle MI-funkciók, amelyek például segítenek a felhasználóknak megtörni a jeget és szóba elegyedni a kiszemeltjükkel - ilyen szolgáltatást egyébként már a Tinder kínál, igaz, meglehetősen drágán - esetleg az ajánló algoritmusokat teheti pontosabbá a MI érkezése, illetve a hasonló szolgáltatásokat kínáló cégek az ügyfélszolgálati feladatokat adhatják majd át a virtuális kollégáknak.
Ami viszont magukat a randiappokat illeti, a szakember rámutatott, hogy a Tinder 2012-es megjelenése mérföldkő volt ezen a területen, az applikáció pedig a lehető legszélesebb merítést próbálta lefedni a társkereső-piacon. Mostanra azonban egyre több olyan niche társkereső jelenik meg, amelyek egészen specifikus igényeket szolgálnak ki: ilyen például a poliamor-társkereső azoknak, akik egyszerre több partnerrel is szeretnének kapcsolatot kialakítani, vagy a kifejezetten keresztényeket összekötő randiappok.
A hasonlókkal kapcsolatban Pasykov arra figyelmeztet, hogy nem szabad túl szűkre venni a fókuszt, mert akkor már nehéz lesz fenntartható vállalkozást építeni. Ez egyébként is fontos szempont a jövőbeni fejlesztéseknél, ugyanis a cégalapító szerint ma már sokkal nehezebb előteremteni a fejlesztéshez, az üzlet beindításához szükséges kockázati tőkebefektetést, mint pár évvel ezelőtt. Úgy látja, azok a vállalkozások lehetnek sikeresek, amelyek képesek lerövidíteni az időt az első pozitív benyomás és a tényleges találkozás között. Ebben pedig a már említett niche-társkeresők lehetnek kifejezetten sikeresek.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a nagyobbak ne leshetnének el pár trükköt a hasonló szolgáltatóktól. Pasykov szerint, ha sikerül egy Tinder-kaliberű szolgáltatásnak megoldania, hogy hatékonyan kiszolgálja a szűkebb érdeklődési körű felhasználóit, akkor jelentősen bővítheti a táborát.