Az utóbbi években komolyan megugrott az érdeklődés a limitált darabszámú cipők iránt. Egy-egy ritkaságért dollárok tízezreit is hajlandók kifizetni a gyűjtők, a viszonteladók pedig árgus szemekkel pásztázzák a megjelenésre váró kollekciókat.
Ebben nagy a hasonlóság a lábbelik és az NFT-k, vagyis az egyre nagyobb összegekért gazdát cserélő nem helyettesíthető tokenek között. A párhuzam a Nike figyelmét sem kerülte el, a cég ugyanis nemrég felvásárolt egy blokkláncra épülő virtuális cipőmárkát.
Az oregoniak új szerzeménye a 2020 januárjában alapított RTFKT (Artifakt), ami már az NFT-láz kezdetén 3,1 millió dollárért értékesítette az egyik token-alapú termékcsaládját. A Nike közleménye nem árulja el, hogy mennyibe került a felvásárlás, de az RFTKT logóját látványosan a Jordan és a Converse márkák mellett szerepelteti, ami egyértelmű jelzés, hogy fontos szerepet szánnak neki a vállalat stratégiájában.
"Az RTFKT egy úttörő és innovatív márka, amely az alkotói széles közösségét szolgálva újradefiniálja a fizikai és digitális értékek határait. Ez az elkötelezett csapat a legújabb játékmotorokat, NFT-ket, blokklánc-hitelesítést és kiterjesztett valóságot használja fel, hogy egyedülálló virtuális termékeket és élményeket hozzon létre."
- dicsőíti a Nike az új családtagját. A cipőgyártó figyelmét leginkább azzal kelthette fel az RTFKT, hogy előre gondolkodik, és a metaverzumokkal kompatibilis technológiára építi a tevékenységét. Akinek esetleg kimaradt volna, a metaverzum egy virtuális valóságon alapuló online tér, amely afféle második életként funkcionálva biztosít lehetőséget a munkától a szórakozáson át a közösségi eseményekig lényegében bármire.
RTFKT is now a part of the NIKE, Inc. family. 🌐👁🗨 pic.twitter.com/5egNk9d8wA
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) December 13, 2021
A téma iránt nem csak a nevét is megváltoztató Facebook, de többek között már a Microsoft, az Epic Games és a Unity Technologies is érdeklődik, így minden valószínűség szerint ez lesz a tech világának következő nagy őrülete. Az egyesek és nullák birodalmában pedig ugyanúgy nagy keletje lehet a ritka cipőkkel való hencegésnek, így a Nike részéről nagyon is logikus lépésnek tűnik a blokklánc-offenzíva megindítása.