A svéd gyökerű SoundCloud 2007 óta segíti az amatőr zenészeket a műveik terjesztésében, akik napjainkra már több mint 300 millió dalt töltöttek fel a platformra, többszörösen lepipálva még a Spotify 82 milliós katalógusát is.
A repertoár kezelése azonban már gondot okoz a cégnek, így most a mesterséges intelligenciát hívja segítségül, hogy kiválogassa a gyöngyszemeket a feledhető szerzemények közül.
A SoundCloud ugyanis nemrég bejelentette, hogy felvásárolja a szingapúri székhelyű Musiiót, amely egy slágereket felismerő algoritmust birtokol. Az üzletről beszámoló sajtóközlemény szerint a B2B referenciakeresésre épülő MI több zenét képes "meghallgatni", mint amit egy ember valaha is felfogna, így azonosítva a slágergyanús dalok jellemző mintázatait.
"A SoundCloud több alkotótól több zenét tartalmaz, mint bármely más platform a világon. A Musiio felvásárlása felgyorsítja a stratégiánkat, hogy egy szabadalmaztatott módszerrel jobban megértsük, miként mozog ez a zene, ami kritikus fontosságú a sikerünk szempontjából."
- kommentálta az akvizíciót Eliaj Seton, a SoundCloud elnöke. A felvásárlási összeget nem közölték, de egy tavalyi becslés szerint a Musiio független cégként 10 millió dollárt (3,5 milliárd forintot) érhetett. A vállalat vezérigazgatója, Hazel Savage és a műszaki igazgató Aron Pettersson a SoundCloud "zenei intelligenciáért", illetve MI-ért és gépi tanulásért felelős alelnökeiként folytatják.
A zenei platformok körében az utóbbi időben látványos elmozdulás tapasztalható az algoritmusok irányába. Februárban a Tunecore jelentette be, hogy a Los Angeles-i Fwaygóval lép partnerségre, amely egy algoritmus segítségével köti össze a zenészeket és a közönséget, a DistroKid pedig egy Dave nevű MI-bottal értékeli a feltöltéseket, olyan szempontok mentén, mint a "táncolhatóság" és az "energia".