Több európai és amerikai bank is lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy a hangjukkal azonosítsák magukat, amikor bejelentkeznek a felhasználói fiókukba - írja a Vice. Azonban az is hamar kiderült, hogy a mostanában egyre népszerűbbé váló mesterséges intelligenciák segítségével nem is olyan nehéz kijátszani ezt a rendszert.
Joseph Cox, a Vice szerkesztője telefonon keresztül hívta fel bankja automata ügyfélszolgálati vonalát. Az ügyintézéshez először arra kérték, hogy saját szavaival mondja el, hogy mit szeretne elintézni, ő azonban beszéd helyett a laptopjáról játszott le egy hangfájlt, amely a saját hangjának "klónja" volt.
Ezután a telefonja billentyűzetén meg kellett adnia a születési dátumát, majd arra kérték, hogy mondja ki a következő mondatot: "my voice is my password" (a hangom a jelszavam). Cox ezúttal is egy generált hangfájlt játszott le a kért mondattal, amelyet követően simán beléphetett a bankszámlájához tartozó felhasználói fiókba.
A szerkesztő rámutat, hogy egyes bankok azzal reklámozzák a technológiát, hogy az ugyanolyan biztonságos, mint az ujllenyomat-alapú azonosítás. A kísérlet azonban rámutatott, hogy egy teljesen ingyenes hanggenerátor segítségével is meg lehet kerülni ezt a fajta védelmet. Cox több biztonsági szakértővel is beszélt az eset után, akik arra szólítják fel a bankokat, hogy ne használják a hangalapú azonosítást, a hasonló problémák miatt.