Utoljára tavaly nyáron adtunk hírt a Sennheiserről, amikor önálló cégbe szervezték ki a gamer headseteket gyártó Sennheiser Communications A/S tevékenységét. A napokban viszont egy ennél jóval jelentősebb fordulatot készített elő a vállalat, amikor bejelentette, hogy befektetőket keres a fejhallgatókról és soundbarokról ismert fogyasztói üzletágához.
A sajtóközleményben világgá kürtölt átalakítást a gyártó azzal indokolja, hogy egy külső partner bevonásával szeretné láthatóbbá tenni termékeit a kemény versenyt diktáló fogyasztói piacon, míg saját erőforrásait a profi eszközökre (pl. a Neumann mikrofonokra) és az üzleti kommunikációra összpontosítaná.
A közlemény szövegéből úgy tűnik, hogy a cég akár a fogyasztói divízió teljes eladására is hajlandó lenne, amit megerősít, hogy nemrég a vállalat élén álló Sennheiser-fivérek is utaltak erre egy interjúban. A Handelsblattal folytatott beszélgetésben Andreas és Daniel Sennheiser úgy nyilatkoztak, hogy az átszervezés kapcsán "minden lehetőség nyitva áll".
Az interjúban az átszervezés okait sem rejtették véka alá, az egyik problémaként a ténylegesen vezeték nélküli megoldásokba való kései beszállásukat és az ebből következő lemaradást jelölve meg. A gyenge eladások miatt a vállalat tavaly világszerte 650 dolgozójától vált meg, jelenleg 2800 alkalmazottat foglalkoztat.