Továbbra is rémisztő az a koncepció, amin Mark Zuckerberg vezetésével a Metává átvedlett Facebook dolgozik: a Facebook közösségi oldalt, az Instagramot és a Whatsappot is birtokló vállalat lényegében egy mindent lefedő alternatív valóságot hozna létre, hogy az emberek ott töltsék el az életüket a színes-szagos realitás helyett.
A Mátrixot idéző felvetés negatív fogadtatását látva nem lepődnénk meg, ha a Meta terve végül kudarcba fulladna, ám egy török farmernek hála most színre lépett egy potenciálisan hálásabbnak tűnő célcsoport a tehenek képében.
A helyi híradások nyomán nemrég a Newsweek számolt be róla, hogy a 180 tehénről gondoskodó İzzet Koçak két jószágra is zöld legelőket szimuláló VR-szemüveget adott, az élményt pedig megnyugtató klasszikus zenével fokozta tovább. A 48 órán át folytatott relaxációs kísérlet biztató eredményt hozott, a VR-kezelésen átesett tehenek ugyanis akár napi 5 literrel is képesek voltak túlteljesíteni a Koçak gazdaságában átlagos 22 literes hozamot.
Fotó: Anadolu Ajansi
A leleményes gazdát egy 2019-es orosz kísérlet inspirálta, amiről akkoriban mi is beszámoltunk. Ebben a moszkvai RusMoloko tenyésztelep üzemeltetői több tehénre is VR-szemüveget adtak, hogy az állatok mentális állapotának javításával emeljék a tejhozamot. A moszkvai régióért felelős agrárminisztérium most reagált is a török fejleményekre, azt közölve, hogy a holland Wageningeni Egyetem mérései alapján a nyugodt atmoszféra nem csak a tej mennyiségére, de a minőségére is jó hatással lehet.
A török állattartót mindenképp meggyőzte a kísérlet, Koçak ugyanis már leadta a rendelést 10 további tehén-headsetre az eszközöket gyártó orosz cégnek. A labda tehát fel van dobva Zuckerbegéknek, akiknek már csak azt kell kitalálniuk, hogy miként lehet pénzt keresni a teheneknek mutogatott hirdetésekkel.