Ma reggel arra ébredt az ország egy jelentős része, hogy az éjszaka folyamán több centiméteres hótakaró alakult ki, és bár az ilyesmi már ritkábban fordul elő, mint 20-30 éve, azért még nem számít kivételes esetnek. Mégis minden alkalommal óriási fennakadásokat okoz a közlekedésben, legyen szó közútiról vagy kötött pályásról. A nehézségeket tetőzendő pedig az ELVIRA jegyvásárlási platform (jegy.mav.hu) is pont most térdelt le.
A Mávinform a Facebookon tájékoztatta az utasokat arról, hogy a rendszer meghibásodása miatt nem működik az online jegyvásárlás, öröm az ürömben, hogy a MÁV mobilalkalmazása egyelőre köszöni szépen, jól van, tehát azon keresztül éppúgy lehet menetjegyet venni, mint a pénztáraknál vagy az automatáknál. A vonatok fedélzetén szintén lehetőséget ad a MÁV a jegyvásárlásra, méghozzá pótdíj nélkül.
Az online rendszerekben végzet sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-START megvizsgálja, amennyiben pedig többszöri vásárlásra került sor, akkor intézkedik az automatikus visszafizetésről az online fizetés során használt bakszámlára. Megjegyzésben hozzáfűzi még társaság, hogy ha nem látszik a jegy az alkalmazásban, továbbá a MÁV-START-tól sem érkezik értesítés e-mailben a sikeres vásárlásról, az azt jelenti, hogy nincs jegyünk. Márpedig utazni csak érvényes jeggyel tudunk, ezért kérik, hogy vásároljunk másik jegyet.
A zárolt összeg visszatérítése 48-72 órát vesz igénybe, ám ha erre mégsem kerülne sor, akkor a problémát az informacio@mav-start.hu e-mail-címen kell jeleznünk, megadva a e-mail-címet, amivel az applikációban regisztráltunk, a sikertelen vásárlás időpontját, valamint a vásárlás banki tranzakciójának adatait, ha a rendelkezésünkre állnak.