A Meta már egy jó ideje azon munkálkodik, hogy minél inkább a fiatalok millióit elhódító TikTok képére faragja a szárnyai alá tartozó Facebookot és Instagramot, nagyobb hangsúlyt fektetve a videós tartalmakra és az algoritmus által ajánlott bejegyzésekre az ismerőseink posztjai helyett.
A vállalat csak nemrég harangozta be, hogy ezért a jelenlegi 15%-ról 30%-ra emeli a központilag ajánlott bejegyzések arányát a hírfolyamunkban, míg ezzel párhuzamosan egy új kezelőfelületet is tesztelni kezdett az Instagramon, ami lényegében egy 1/1-es TikTok-klón varázsolt a képmegosztóként indult platformból.
A jelek szerint azonban a Meta most kénytelen behúzni a féket, miután az emberek nem fogadták jól a változtatásokat. A visszakozást maga Adam Mosseri jelentette be, aki a Platformernek nyilatkozva arról beszélt, hogy szerinte megérte kockáztatniuk, máskülönben nem tudnának elég nagyban gondolkodni. Egyes híradások a Twitteren háborgó felhasználók diadalaként ünnepelték a lépést, ám az interjú alapján a nyers számok is kellettek a fordulathoz.
"Az emberek frusztráltak az új hírfolyam miatt, és a használati statisztikák sem állnak túl jól. Ezért úgy gondolom, hogy egy nagy lépést kell tennünk hátra, át kell szerveződnünk, és ki kell találnunk, hogy miként akarunk továbblépni."
- mondta Mosseri a Platformernek, ami alapján arra következtethetünk, hogy a tesztben részt vevő közönség egyszerűen leszokott az Instagramról, amikor TikTok-üzemmódra állították. A gyakorlatban ez egyébként egy teljes képernyős nézetet jelentett, ahol a ByteDance appjához hasonlóan folyamatosan pörögtek az előtérbe tolt videók. A hátraarcot csináló Meta most az algoritmus által válogatott tartalmak arányát is visszanyesi, a vállalat azonban továbbra sem mondott le róla, hogy 2023 végére 30%-ra tornázza fel a kvótát. Mosseri azt ígéri, hogy új ötletekkel állnak majd elő a stratégiaváltást illetően.
A Meta előtt kétségtelenül nehéz döntés áll, hiszen a meglévő felhasználók nem igazán szeretnék, ha minden egyes platformon ugyanolyan tartalmakkal találkoznának, másrészről viszont a több mint egymilliárd felhasználót megszólító TikTok dinamikus növekedése arra utal, hogy ez lenne az üzletileg jó döntés. Főleg, hogy az elmúlt időszak pénzügyileg is rázósra sikerült a Zuckerberg-féle vállalatbirodalomnak, amely a története első év/éves bevételcsökkenését könyvelte el.