Elképesztő növekedésben a Spotify. A platform 2022. december 31-én már 205 millió aktív előfizetővel rendelkezett. A cég most kiadott jelentéséből kiderült, az elmúlt évben 14%-kal növekedett a bevételük.
Ezzel párhuzamosan a havi aktív felhasználók (MAU) száma is emelkedett, összesen 489 millióan használják a Spotifyt, ami 20%-os növekedést jelent. Ezzel a korábbi, saját magukkal szemben támasztott elvárásokat is felülmúlták.
A cég, hasonlóan a Microsofthoz és a Google-höz, nemrégiben bejelentette, hogy leépítésbe kezd, amiben az alkalmazotti állomány hat százaléka, tehát kicsit kevesebb mint 600 ember érintett. Furcsa mód, ellentétben az említett vállalatokkal, a Spotify anyagi helyzete nem romlott jelentősen, bár néhány elemző szerint egyébként is jobban összefüggnek ezek a leépítések a befektetők elégedettségével, mintsem a tiszta profitabilitással.
A szolgáltatónál persze nincs miért aggódni, hiszen a növekedésüket egyelőre senki nem tudja lekövetni: a Spotify az első zenei streaming platform, amelyik 200 milliónál is több fizetős ügyféllel rendelkezik.
A Spotify az elmúlt negyedévben 231 millió eurós veszteséget könyvelt, ez azonban nem jelent nagy bajt, a platform ugyanis a hosszútávú növekedésre fókuszál, nem a rövidtávú nyereségességre, és egyébként is, korábban 300 millió eurós veszteséggel kalkuláltak.
A friss anyagi jelentésből sajnos semmi újdonság nem derült ki a Spotify HiFi-vel kapcsolatban, amiben a szolgáltató veszteségmentes CD-minőségű lejátszást ígért. Sajnos a 2 évvel ezelőtt bejelentés óta hatalmas a csend, egyesek szerint azért, mivel időközben az Apple Music és az Amazon Music is áremelés nélkül emelte ezt be a szolgáltatásába, szóval a Spotifynál át kell gondolni az üzleti modellt.