A napokban számoltunk be róla, hogy a legfrissebb statisztikák alapján továbbra is csigatempóban terjed a felhasználók között a több mint egy éve elrajtolt Windows 11, aminek elsődleges oka valahol a kötelezővé tett TPM 2.0-s biztonsági chip és a processzorra vonatkozó szigorú követelmények környékén keresendő.
A Microsoftnál azonban a jelek szerint nem aggódják túl a dolgot, az operációs rendszer előnézeti verziójában ugyanis most egy nem túl népszerűnek ígérkező változtatással feszegetik a felhasználói tábor türelmének határait.
Elsőként a Windows Latest számolt be róla, hogy a redmondiak bújtatott hirdetéseket csempésztek a Start menübe: az egyik a OneDrive felhőtárhely használatára, a másik pedig a Microsoft-fiókunk beállítására buzdít. Mivel ezek közül egyik sem kötelező szolgáltatás, nehéz nem reklámként értelmezni a beágyazott értesítéseket.
Az ügy kapcsán maga a vállalat is megszólalt, azzal indokolva a változtatást, hogy ezzel a kezdő felhasználókat igyekeznek segíteni. Nekik kétségtelenül hasznos lehet, hogy egy ilyen előkelő helyen (egész pontosan a session flyout almenüben, ahol például a rendszer lezárását és a kijelentkezést indíthatjuk) teszik a kezük alá a lehetőséget, a túlnyomó többség viszont zavarónak találhatja a gerillamarketinget, mivel azt még csak ki sem lehet kapcsolni.
Hogy a hirdetések végül a Windows 11 nyilvános kiadásába is eljutnak-e, az a teszt során kapott reakcióktól függ, így még nem garantált, hogy élesben is találkozunk velük.