Bár a globális okostelefon-piac nagyjából 85 százalékát az Android uralja, az Apple App Store alkalmazásboltja továbbra is toronymagasan veri pénzügyi szempontból a Google Play Áruházat. A Sensor Tower legutóbbi adataiból kiderült, hogy az App Store top 100 alkalmazása az idei első negyedév során 83,8 millió dollárt hozott.
Ez 65 százalékkal több annál az 51 milliónál, amit a Google Play Áruház top 100 appja gyűjtött be ugyanezen időszak alatt. Éves szinten a Google-nek ilyen téren 2 százalékkal sikerült felzárkóznia.
2014 és 2019 első negyedéveit vizsgálva az éves növekedés üteme mindkét alkalmazásboltnál nagyjából egyforma: 31,3 és 31,2 százalék. Az árbevételek közötti különbség azonban 15 százalékról egészen 68 százalékig emelkedett 2015 és 2017 között.
Ami a nem játék jellegű alkalmazásokat illeti, az iOS-es felhasználók sokkal többet költenek, mint az androidosok. Az App Store-ban a három hónap során 23,3 millió dollárt hagytak ott, a Google platformján csak 7 milliót költöttek az emberek. Ez 232 százalékos különbség, ami igazából jó, mert tavaly még 363 százalékos volt. Ilyen téren a költés 44 százalékkal emelkedett egy év alatt, az iOS-en pedig 30,5 százalékkal.
Ami pedig a játékokat illeti, az Apple előnye már nem olyan nagy. A top 100 játék appra iOS-en 70 millió dollárt költöttek a vizsgált negyedévben, a Play Áruházban pedig 48 milliót. Ez 48 százalékos különbség, kedvezőbb a tavaly 57 százalékosnál. Játékokra 14,3 százalékkal költöttek többet idén az androidosok, mint tavaly - az iPhone-tulajdonosok pedig 9,4 százalékkal.