Több hónapnyi pletyka után végre hivatalosan is bemutatkozott a megújult iPad Pro. A kijelző kávája valóban vékony lett, van a tableten Face ID, USB-C port, és bivalyerős hardver rejtőzik benne. Ezúttal 11 és 12,9 hüvelykes méreteket kapunk. Az előbbi a 10,5 hüvelykes elődmodell méreteivel rendelkezik, az utóbbi kisebb házban kínál ugyanakkora kijelzőt, mint az előző 12,9 hüvelykes. Az indulóárak 309 990 és 379 990 forint.
Ezek az első iPadek, amelyeken már nincs home gomb. A káva mind a négy oldalon összement, a kijelző Liquid Retina fantázianéven fut. A gördülékeny élményt a ProMotion technológia garantálja, a használat gesztusvezérlés alapján történik.
Sajnos jackcsatlakozó nincs a tableten, ezért aki zenét szeretne hallgatni vezetékes fülhallgatóval, annak valószínűleg USB-C-s adapterre is szüksége lesz (ez 2990 forintba kerül), amit külön kell megvásárolnia, a többi kiegészítővel együtt.
A Face ID arcfelismerő rendszer ellenére nincs a képernyőbe belógó szenzorsáv, a felső káva elrejtette a TrueDepth kamerát. A Face ID fektetett módban és billentyűzet használata során is működik.
A 2018-as modellek az Apple új A12X Bionic chipet kapják, 8-magos processzorral és 7-magos GPU-val. Egy- és többmagos feladatoknál 35 és 90 százalékos a gyorsulás, a GPU pedig Xbox One S-szintű teljesítményt kínál. A flash tárhely mérete akár 1 TB is lehet.
Bár az iPhone-ok megtartották a Lightning csatlakozót, itt már USB-C-t kapunk, ami egyébként képes tölteni a csatlakoztatott iPhone-okat is. Ezzel az iPad Pro a világ legdrágább powerbankje is egyben. Természetesen ehhez is külön kell megvásárolni a kábelt, a tablethez ilyen nem jár.
Az új iPad Pro akár 5K-s kijelzőket is képes kezelni, illetve négy hangszórója van. A 12 megapixeles kamera 4K@60fps-sel rögzít videókat, a dobozban 18 wattos töltő van, az üzemidő 10 óra.
Az új Apple Pencilre és a Smart Keyboard Folio billentyűzetre hamarosan külön is kitérünk.
Tim Cook a bemutatón folyamatosan a PC-k között emlegette az új iPadeket, és leszögezte: több iPadet adtak el csak tavaly, mint a legnagyobb notebook-gyártók amennyi laptopot összesen értékesítettek.