Az Apple és a Meta már eddig sem voltak puszipajtások, hiszen a két cég még 2021-ben rúgta össze a port az iOS követés-ellenes megoldása miatt, amely jelentős károkat okozott Mark Zuckerberg hirdetésekből élő birodalmának.
Most pedig tovább éleződött a konfliktus a két vállalat között, mivel a napokban leleplezett Vision Pro headsettel a cupertinóiak is beléptek a Meta számára kiemelt jelentőséggel bíró VR-eszközök és szolgáltatások piacára. A 3500 dolláros termék képességeiről itt írtunk bővebben, most pedig maga Zuckerberg is elmondta a magáét róla.
A The Verge ugyanis megszerezte azt a beszédet, amit a Meta első embere a kollégáknak mondott el az Apple bemutatóját kommentálva. A CEO ebben mindenekelőtt elismerte, hogy személyesen ugyan még nem próbálta a Vision Prót, de azt "jó hírnek" tartja, hogy az Apple a jelek szerint nem állt elő olyan "varázslatos megoldásokkal", amelyek a fizika törvényeinek határait feszegetik, vagy amelyekre ne gondoltak volna a Metánál is.
A Meta következő dobása a valamikor az ősz során érkező Meta Quest 3 headset, amely 500 dolláros árról indul majd, vagyis hétszer olcsóbb lesz az Apple megoldásánál. Zuckerberg erre az árkülönbségre is reflektált, a két cég alapvető filozófiai ellentétével indokolva azt.
"Úgy gondolom, hogy a bejelentésük nagyon jól megmutatja a vállalataink által képviselt értékek és elképzelések közötti különbséget, ami szerintem nagyon fontos. Mi azzal a céllal innoválunk, hogy termékeink a lehető legkönnyebben elérhetőek és megfizethetőek legyenek mindenki számára, és ez a tevékenységünk alapvető részét képezi. És több tízmillió Questet adtunk el."
Zuckerberg emellett a közösségi aspektust is kiemelte, amely a Metánál mindennek az alapja, az Apple-nél viszont - legalábbis szerinte - hiányzik. A vezető ezt azzal illusztrálta, hogy Tim Cookék videós bemutatójában minden ember egyedül ücsörgött a lakásában, a fején a Vision Próval. A Meta első embere nem zárja ki, hogy ez lehet a számítástechnika jövője, ám ő nem ilyen jövőt akar.
Hogy végül melyik megközelítés lesz sikeresebb, azt az idő fogja eldönteni, a Meta viszont végső soron akár profitálhat is az Apple belépőjéből. Az almás headset leleplezése előtt ugyanis sokan már temették a Zuckerbergék vállalatát, amely továbbra óriási összegeket áldoz a VR-központú, látványos érdektelenségbe fulladt metaverzuma kiépítésére, miközben a tech ipar már egy új kedvencet talált magának a generatív MI-szolgáltatások képében. A cupertinóiak csatlakozásával azonban a virtuális valóság témája ismét kaphat némi rivaldafényt, ahogy a megjelenését követően az Apple Watch is fellendítette az okosórák és karkötők, vagy az AirPods a Bluetooth-fülesek piacát.