A drogériák sminkkínálatánál válogatva hamar eltelik az idő, amint a különböző lehetőségek közül a vásárlók megpróbálják kiválasztani a legjobbat (vagy túl lassan, ha épp a párunkra várakozunk), és még akkor sem garantált, hogy a kiszemelt termék úgy fog majd mutatni, ahogy elképzeljük. A Google szépségipari cégekkel együttműködve fejlesztette ki a virtuális sminkpróbát.
A héten egyelőre korlátozottan, csak az Egyesült Államokban indítják el az új, a Google keresőbe épülő funkciót, amivel a sminkeket megnézhetjük különböző bőrszínű embereken, vagy akár a Google app segítségével magunkon is. A ModiFace és a Perfect Corp segít a fejlesztésnél, és a L'Oreal, a MAC Cosmetics, a Black Opal, valamint a Charlotte Tilbury termékei tesztelhetők.
A kereső továbbá ajánlatokat is megjelenít, és szakértői vélemények is könnyen elérhetők rajta keresztül, melyek segítenek a döntésben és a helyes alkalmazásban. Nem tudni még, mikor terjesztik ki a szolgáltatást más régiókra is.