Ahogy azt az LG egy évvel ezelőtti sikeres adatátviteli tesztje is mutatta, a telekommunikációs iparág már javában dolgozik a távolabbi jövőben bevezetésre kerülő 6G-s szabványon, miközben a világ egy része még az 5G-vel sem vette fel a tempót, ami az Egyesült Államokban a légi közlekedésben is galibát okozott.
A területet szabályozó Szövetségi Légügyi Hivatal (Federal Aviation Administration, FAA) korábban arra figyelmeztette a légitársaságokat, hogy az 5G-s antennákból származó jelek megzavarhatják a repülőgépek rádiós magasságmérőit, amelyek kulcsfontosságúak a rossz időben (értsd: rossz látási viszonyok) között történő landoláskor.
Az USA piacát nagyrészt uraló Verizon és az AT&T mobilszolgáltatók a biztonság érdekében beleegyeztek, hogy egészen júliusig elhalasztják a C-sávú 5G hálózat teljes élesítését, amíg a légitársaságok nem szerelik fel a gépeiket a zavar lehetőségét kiküszöbölő modernebb magasságmérőkkel. A legtöbb nagy szereplő lépett is az ügyben, egyedül a napi 5400 járattal üzemelő Delta késlekedett, ám a Reuters beszámolója szerint már ők is bepótolták a lemaradást.
A hírügynökség a Delta tájékoztatására hivatkozva azt írja, hogy a vállalat az összes érintett repülőgépét átalakította, így közel 190 jármű kapott új magasságmérőt. A légitársaság ezt követően már csak azokat a gépeket fogja módosítani, amelyek jelenleg előre betervezett karbantartáson vannak, vagyis egyébként sem lennének szolgálatban.
A Delta azt is közölte, hogy az FAA figyelmeztetése ellenére semmiféle zavart nem tapasztaltak a régi rendszert használó gépek működésében a júliusi határidő lejárta óta, arra utalva, hogy eddig sem voltak veszélyben az utasaik. A légitársaság által végrehajtott fejlesztéssel mindenesetre már egészen biztos, hogy nem okozhat gondot az 5G hálózat a repülőgépek irányításában.