Már többször foglalkoztunk azzal a témával, hogy a Facebook nagy nyomás alá került, miután sorra állítják le a közösségi médiában való költéseket a nagy cégek. A legutóbbi jelentések szerint a Sony PlayStation márkája is csatlakozott a tiltakozók sorához, amelyek júliusban nem költenek reklámokra a Facebookon és az Instagramon. Ezek a vállalatok így tiltakoznak az ellen, ahogy a Facebook kezeli a gyűlöletbeszéd és a káros tartalmak kérdéskörét.
A PlayStation a #StopHateForProfit kampány támogatása érdekében globálisan is felfüggesztette a facebookos és instagramos aktivitását, július végéig. A bojkottnak így már több mint 300 résztvevője van, a szervezők nemzetközileg is terjeszkedni akarnak. A Facebook eddig nem igazán reagált a történtekre, az egyik alelnök szerint a nyomás ellenére sem változtatnak a szabályzataikon. Vagyis hiába tiltakoznak a legnagyobb cégek, a Facebookra ez sem igazán van hatással, mivel a CNN szerint a 25 legnagyobb hirdetőből csak néhány mondta le a kampányokat.
A Facebook megítélésére persze akkor sincs jó hatással az ügy, ha pénzügyileg nem érinti az óriáscéget a dolog. Továbbra sem tudni, hogy hajlandó-e érdemi lépéseket tenni az ügyben a vállalat.