A cégvezető Mark Zuckerberg korábban már többször is elismerte, nemrég pedig a Pew Research Center is rámutatott, hogy mekkora veszélyt jelent a kínai TikTok sikere a Facebookra és az Instagramra épülő Meta-birodalomra nézve.
Az elemzőcég szerint a fiatalok ugyanis tömegesen menekülnek a legfontosabb bevételi forrást jelentő Facebooktól, amit csak a még mindig feltörekvőben lévő Instagram ellensúlyoz valamelyest. Nem csoda hát, hogy Zuckerbergék igyekeznek minél jobban összemosni a két platformot.
Ezt szolgálja az a nemrég bejelentett változtatás, melynek értelmében már a Facebookon is posztolhatók az ún. Instagram Reels-videók. Ezeket a rövid, zenékkel és miegymással felturbózható tartalmakat még 2020-ban vezették be az eredetileg képmegosztóként indult közösségi oldalon, lényegében egy az egyben lemásolva a TikTok receptjét. A Snapchattől ellesett Instagram-sztorikhoz hasonlóan ezek mostantól azonnal kikerülhetnek a Facebookra is, tovább tiktokosítva a jó öreg arckönyv felhasználói élményét.
S ha már a sztoriknál tartunk, mostantól arra is lesz lehetőség, hogy Reels-videókat generáljunk a korábban megosztott történeteinkből, illetve újabb opciókat kapunk a meglévő Reels-tartalmaink remixelésére is. Emellett a Reelsre is kiterjesztik a sztoriknál tavaly óta elérhető közösségi matricákat, amelyeket a követők adhatnak hozzá a videókhoz, interaktívabb élménnyé téve a tartalomfogyasztást. A matricák extra funkciója, hogy egyben afféle hashtagként is szolgálnak, vagyis minden videó egy felületen tekinthető meg, amihez hozzáadtak egy bizonyos matricát.
A Meta végezetül azt is beharangozta, hogy a Creator Studión keresztül mélyebb betekintést enged majd az alkotóknak a Reels-videók statisztikáiba, így a tartalomgyártók jobban átláthatják, hogy mire harap a közönségük.
Az intézkedések alapján egyértelmű, hogy a Zuckerbergék egy erős, már-már önálló központi platformmá szeretnék faragni a Reelst, ám korántsem biztos, hogy a Facebook idősebb közönsége is ráharap majd ezekre a tartalmakra. Azt pedig egyelőre nehéz elképzelni, hogy épp ez csábítaná vissza a tiniket a veterán közösségi oldalhoz, ami a maga 18+ évével már öregebb, mint a hőn áhított célközönsége.