A Meta mindössze néhány napja, október végén jelentette be, hogy az Európai Unió adatvédelmi szabályainak való megfelelés jegyében elindít egy új előfizetéses csomagot a Facebookon, amely egy adott havidíjért cserébe hirdetésmentességet kínál majd a platformon és a szintén a céghez tartozó Instagramon.
A vállalat ezzel akarja letudni azt az előírást, hogy az Európai Gazdasági Térségben kötelező lenne a felhasználók beleegyezését kérnie a hirdetési célzást támogató adatgyűjtéshez. Ahogy azt a cég már előre elárulta, végül nem is kellett sokat várni az új megoldás elindulására.
Immáron ugyanis a magyar felhasználóknál is felbukkant a lehetőség az előfizetés igénybevételére, amely a webes felületen keresztül havi 10 eurót kóstál, a 30%-os jutalékot felszámoló androidos és ios-es alkalmazásboltokban viszont már havonta 4900 forintot kérnek érte, amivel többek között a Netflix legdrágább egyéni csomagját és a Game Pass Ultimate-et is lepipálja.
A jó hír, hogy a kapcsolt fiókok esetében egyetlen előfizetéssel most még az Instagramot is reklámmentessé tehetjük, a rossz hír viszont az, hogy ez az ajánlat csak 2024. márciusáig szól, utána pedig a webes felületen keresztül havi 6 eurót, míg az alkalmazásokban vásárolva havi 8 eurót kell ráfizetnünk az alapdíjra a társított profilok után.
A merész árszabásból nyilvánvaló, hogy a célzott reklámokból élő üzemeltetőnek a legkevésbé sem célja a csomag népszerűvé tétele, ám könnyen lehet, hogy Zuckerbergéknek végül új trükköt kell találniuk, miután az Európai Adatvédelmi Testület nemrég felszólította a vállalat felügyeletében illetékes ír adatvédelmi hatóságot, hogy tiltsa meg a Metának az európai felhasználók hirdetési célú adatfeldolgozását.