Az ELTE közleményéből kiderül, hogy egészen mostanáig szinte csak a tévézés használatát és az ahhoz köthető függőség kialakulását vizsgálták a fiatalabb gyerekek esetében, annak dacára, hogy manapság már egészen fiatalon elkezdenek a gyerekek okoseszközöket használni, a hosszabb távú vizsgálat pedig még ritkább. Ezzel az a gond, hogy így nagyon nehéz meghatározni, a mobilozással kezdődött a viselkedésprobléma, vagy az már a készülék megjelenése előtt is jelen volt?
Az Alfa Generáció Labor legújabb kutatása arra az eredményre jutott, hogy a figyelemzavar és az elektronikus eszközök használata oda-vissza hatnak egymásra. Hozzátették, a szociális problémákkal küzdő gyerekek, akik visszahúzódóbbak, könnyebben töltenek el több időt videojátékokkal, tévénézéssel, vagy az okoseszközökkel.
A kutatók kiemelték, ugyan a virtuális világ menedéket biztosít a szociális problémákkal küzdő, vagy hiperaktív gyermekeknek, hiszen feledteti a rossz tapasztalatokat a társas világból, ezzel csak növekszik az elszigetelődés, így megállapítható, hogy ezek is kölcsönös hatással vannak egymásra.
A kutatás során egy másik összefüggésre is rámutattak. A kutatók szerint az óvodáskorban mutatott hiperaktivitás előre vetíti, hogy az iskolába kerülve mennyit szeretne majd okoseszközöket használni a gyerek. Magyarán minél szétszórtabb és nehezen összepontosításra bírható egy óvodás, annál többet fog telefonozni később. Sajnos ebben az is közrejátszik, hogy az ilyen gyermekek szülei többször vetik be a telefonokat és tableteket, közben pedig a kicsi is keresi az ingerdús tartalmakat.