A Facebook nagy erőforrásokat mozgósított annak érdekében, hogy felvegye a harcot az álhírekkel, tévinformációkkal, csalókkal, ezzel egyszerre pedig összetartóbb közösségeket és jobb kapcsolatokat segítsen kialakítani az embereknek a platformján, lehetőleg úgy, hogy ezzel a megosztottságot is csökkentse. A trendeknek megfelelően nagy mértékben a mesterséges intelligenciára és a gépi algoritmusokra alapoztak mindehhez.
Kiderült azonban, hogy az algoritmusok rosszul tették a dolgukat: a Facebook kutatói rájöttek, hogy az algoritmusok kihasználják az emberi agy megosztottság iránti vágyát. Egy 2016-os felmérés alapján például a felhasználók 64 százaléka csatlakozott valamilyen szélsőséges csoporthoz a rendszer ajánlására. Az oldalon töltött több idő érdekében pedig egyre megosztóbb tartalmakat dobálnak a képernyőre.
2017-ben indult ugyan egy program a megosztottság csökkentésére, de a csoportok ajánlásán nem változtattak, mert attól tartottak, elfogultsággal vádolják majd őket. Még arra is figyeltek, hogy a konzervatív embereket feldühíti-e a hírfolyamot alakító algoritmus módosítása. A The Wall Street Journal állításaira válaszul a Facebook elmondta, az elmúlt 4 évben 2 millió dollárt fordítottak a megosztottság csökkentése elleni harcra.