A COVID-19 járvány éveit követően kirobbant orosz-ukrán háború negatívan befolyásolta a világgazdaság kilátásait, így az elemzők között konszenzus van arra nézve, hogy nehéz idők előtt állunk, melynek számos munkahely eshet áldozatául.
A háztartásokhoz hasonlóan ugyanis a gazdasági szereplők is a költségeik lefaragásával reagálnak a kihívásra, egy friss jelentés szerint pedig a két legnagyobb hirdetési cég, a Google és a Meta már meg is megkezdte a dolgozói leépítését.
A The Wall Street Journal értesülései alapján a több mint 83 ezer embert foglalkoztató Meta a következő hónapok során nagyjából 10%-kal szeretné csökkenteni a kiadásait, melynek érdekében átszervezi a részlegeit, az érintett kollégákkal pedig közölte, hogy igyekezzenek új pozíciókat találni a cégen belül. Ez viszont nyilván nem sikerül majd mindenkinek, főként úgy, hogy Zuckerbergék csak 30 napot adtak a feladatra.
Ami a 174 ezer teljes állásban foglalkoztatott munkatárssal bíró Google-t illeti, a WSJ szerint itt is hasonló a forgatókönyv, de a keresőóriás jellemzően 60 napot biztosít az új szerepkör megtalálására a megszűnő állásokban dolgozó alkalmazottaknak. A cikk konkrétan említi a Google startup-inkubátorát, az Area 120-at, ahol a 100-fős szakembergárda mintegy fele kénytelen új kihívások után nézni, igaz, 90 napos határidővel.
A lépés ugyanakkor nem érhette meglepetésként a cég állományát, a nyár során ugyanis a Google felett álló Alphabet vezérigazgatója, Sundar Pichai e-mailben jelentette be, hogy lassítják az új emberek felvételét, egyben az erőforrások hatékonyabb kezelésére biztatva a projekteken dolgozó beosztottakat.
A The Wall Street Journalnek nyilatkozva pedig a Meta szóvivője is rámutatott, hogy a vezető Mark Zuckerberg már a Facebookot, a WhatsAppot és az Instagramot is birtokló mamut júliusi pénzügyi beszámolóján közölte, hogy a következő év során fokozatosan visszafogják az állomány bővítési ütemét.
A Meta és a Google viszont nincsenek egyedül ezzel, a súlyos gondokkal küzdő Netflix például már több leépítési hullámon van túl, a Snapchat mögött álló Snapnél pedig a dolgozók 20%-ától szabadulhatnak meg.