Az Indiegogo régóta ad helyet az olyan tech jellegű közösségi finanszírozási kampányoknak, amelyek nem jelenhettek meg a Kickstarteren, többek között azért, mert nem volt ehhez működő prototípusuk.
Az Indiegogo azonban most lépéseket tett abba az irányba, hogy jobban informálja a közösségi finanszírozási kampányokat támogató embereket a projektek helyzetéről és a lehetséges kockázatokról.
Immáron minden tech jellegű projektnél muszáj lesz tisztázni, hogy milyen fázisban tart a termék fejlesztése (koncepciótól a szállításig), és legalább havi egyszer frissítést is közzé kell tenni a változásokról.
Ez persze nem jelenti azt, hogy az új okosóra, kávédaráló, fogkefe vagy adatkábel hamarabb eljut a támogatókhoz, vagy tényleg megfelel majd az ígéreteknek.
A közösségi finanszírozási kampányoknál mindig megvan az esélye annak, hogy nem reálisak a pénz- vagy időbeli várakozások, esetleg eleve esélytelen a termék megalkotása. Az új szabályok azonban jobban átláthatóvá teszik a helyzetet, és megkönnyítik a döntést, hogy fektessünk-e egy-egy projektbe. A kampányok támogatása persze még így sem ígér valódi terméket, hiszen nem előrendelésről van szó, inkább egy projekt társfinanszírozásáról, amiért cserébe az elsők között kapunk majd egyet a termékből ajándékba.