Tavaly augusztusban robbant a hír az amerikai T-Mobile-nál történt súlyos adatszivárgásról, melynek keretében az első beszámolók szerint akár 100 millió - valójában pedig 76,6 millió - ügyfél személyes adatai (pl. lakcím, telefonszám, tb-szám, jogosítványszám) kerültek illetéktelen kezekbe.
Az akciót később egy 21 éves hacker vállalta magára, aki egész egyszerűen szörnyűnek nevezte a szolgáltató online védelmét, majd a cég elnök-vezérigazgatója, Mike Seviert személyesen kért bocsánatot a súlyos malőrért. Az ügyfelek egy része azonban nem elégedett meg ennyivel, és csoportos perben követelt kártérítést.
Ezt az eljárást sikerülhet most megegyezéssel zárni, melynek értelmében a T-Mobile 500 millió dollárt (közel 195 milliárd forintot) fizetne a károsultaknak, továbbá vállalná, hogy 150 millió dollárt áldoz az adatvédelmi megoldásai fejlesztésére. A Missouri állambeli Kansas City szövetségi bíróságán benyújtott egyezség elfogadásához még egy bírónak is rá kell bólintania az előterjesztésre. A beadványban ugyanakkor a T-Mobile leszögezi, hogy a megegyezési javaslat nem a jogsértés elismerése.
A fejlemény kapcsán megosztott közleményében a T-Mobile az elmúlt években eszközölt biztonsági intézkedéseit hangsúlyozta, köztük a közvetlenül a CEO-nak jelentő kiberbiztonsági hivatal létrehozásával és az iparági szakértőkkel ápolt együttműködésének elmélyítésével. A csaknem 110 millió felhasználóval bíró amerikai szolgáltatónak ugyanakkor égető szüksége lenne egy zseniális PR-osra, a tavalyi gigaszivárgás ugyanis messze nem az első volt a sorban, 2015 óta legalább négyszer hatoltak be a cég rendszerébe.