A Rifttel a virtuális valóság egyik első hirnökét adta ki a Facebook égisze alá 2014-ben bekerülő Oculus, a Quest két generácójával pedig a megfizethető árú, önállóan működő headsetek terén tett nagy előrelépéseket a cég.
A csütörtöki Facebook Connect során pedig a csapat leleplezte következő, még fejlesztés előtt álló hardverét, így nem csupán az Oculus neve és a felhasználói fiókok kapcsán szólgáltak hírrel.
A project Cambria néven futó headsetről elmondta Mark Zuckerberg, hogy nem a Quest termékcsaládba tartozik, ugyanis egy felsőkategóriás, ezért borsosabb árpontot igénylő eszközről lesz szó, ami valamikor 2022-ben érkezik meg. Ezt követően láthattuk, hogyan lesz képes a szem- és arckövető szenzorok segítségével a Cambria arra, hogy a virtuális valóságban látható avatárunk a lehető legpontosabban lekövesse a valódi mimikánkat - még akkor is, ha szemüveg, szakáll, vagy valami más akadályozza némileg az érzékelőket.
A Project Cambria elődeinél vékonyabb lesz, köszönhetően egy helytakarékos, palacsintalencsés optikai megoldásnak - ez az egy, vastagabb lencsét több, vékonyabb üvegre cseréli, így a többször átirányított fény továbbra is jó képminőséget ad, de kisebb lehet maga a fejünkre rögzített egység. Emellett olyan kamerarendszerrel rendelkezik, amivel kevert valóság élményeket is átélhetünk, a környezetünk egyes részeit VR-ban is látva. A bemutatóban példaként egy virtuális munkaasztalt láthattunk, ahol előttünk lebegett számos különböző alkalmazás, eközben pedig akár egy papírra is jegyzetelhetünk. Illetve ennek a technológiának egy lehetséges felhasználási módja a virtuális edző, akit egy másik példavideóban vetített a felhasználó nappalijába a Project Cambria.
A szegmens azzal az információval zárult, hogy jövőre további információkat tudhatunk meg a Cambriáról, illetve azt is megtudtuk, hogy a jövőben is számíthatunk az Oculustól Metától ilyen, a Quest termékcsaládot megelőző, azoknál drágább, egyben fejlettebb eszközökre.