A koronavírus világjárványt követő pangás szétzúzta a streamingpiacot övező hurráoptimizmust, a legnagyobb szereplők ezért a gyeplő megszorításával, projektek törlésével és átstrukturálással igyekeztek nyereségessé tenni az egykor a mozik gyilkosának kikiáltott, ám egyelőre még a torrentezéssel szemben is alulmaradni látszó szolgáltatásaikat. A szigorítások jegyében a Netflix már tavaly megtiltotta a jelszavak megosztását a külön háztartásban élő nézők számára, majd a Max (HBO) mögött álló Warner és a Disney+-szal nyomuló Disney is bejelentette, hogy a piacvezető példáját követik. Az utóbbi esetében pedig most kiderült, mikortól indul a hadjárat.
Az Ars Techica beszámolója szerint ugyanis január 25-én frissültek a Disney+ és a szintén az egeres vállalatóriáshoz tartozó Hulu felhasználói feltételei, amelyek így már kimondják, hogy március 14-től kezdve tilos megosztani a fiókokat más háztartásokban élőkkel. A lépés ugyan egyelőre csak az Egyesült Államokban érvényes, de valószínűsíthető, hogy idővel az európai piacot is el fogja érni a profilmegosztók üldözése.
A felhasználókat e-mailben is értesítették a változtatásról, annak részletei viszont homályosak, hogy a Disney miként fogja betartatni az új regulát. A Disney+ és a Hulu szerződési feltételeiben mindenesetre szerepel, hogy az üzemeltető a "saját belátása szerint" elemezheti a fiókokat, a szabályzat megsértése esetén pedig korlátozhatja, vagy teljesen meg is szüntetheti a jelszómegosztók hozzáférését.
Az Ars Technica megkérdezte a vállalatot arról, hogy pontosan miből áll a fióktevékenységek elemzése, ám nem kapott választ. A Disney egyébként még novemberben jelentette be, hogy teljesen felvásárolja a korábban 67%-ban birtokolt Hulut, amely a Disney+ 150 milliós ügyfélkörével szemben ugyan csak 48,5 millió felhasználóval bír, cserébe viszont nyereséges, míg a testvérplatform a 2019-es elindulása óta eddig 11 milliárd dollárnyi veszteséget termelt az anyacégnek.
Ennek ellensúlyozására a Disney+ korábban - szintén a Netflixet másolva - egy reklámokkal támogatott csomagot is bevezetett, ám a magyar nézők eddig ezt is megúszták. A nagy kérdés, hogy vajon meddig tart ez a kegyelmi állapot, a riválisnál ugyanis azt láthattuk, hogy a kezdetben olcsóbb alternatívaként kínált hirdetéses tagság idővel leváltotta az addigi reklámmentes alapcsomagot, végső soron drágulást hozva azoknak, akik nem szeretnének visszatérni a kábeltévézést idéző módihoz.