Az utóbbi években szép fokozatosan Magyarországon is elérhetővé vált az összes nagyobb nemzetközi streaming-szolgáltató, így már a hazai közönség is előfizethet a Netflixre, a Disney+-ra, az HBO Maxre, az Apple TV+-ra, a SkyShowTime-ra vagy az Amazon Prime Videóra.
Az óriási választék persze nem könnyíti meg a nézők dolgát, ezért nagy segítség lehet a Whip Media legfrissebb összeállítása, amely több mint 2000, 18-54 év közötti előfizető megkérdezésével tárta fel, hogy miként áll a platformok elégedettségi rangsora.
A nemrég kiadott Streaming Satisfaction Report 2023 ugyan az amerikai közönségre vonatkozik, de nemzetközi viszonylatban is tanulságos lehet. A tengerentúlon az ott már csak simán Max néven futó HBO Max lett a legnépszerűbb streaming szolgáltató 88%-os elégedettséggel, miközben a piacvezető Netflix csupán a hatodik helyen áll a maga 77%-ával.
A második és harmadik helyen a Hulut és a Disney+-t találjuk 87 és 85%-kal, míg a negyedik helyet az Apple TV+ húzta be, amelyet 81%-os elégedettséggel értékeltek a felmérés résztvevői. Itt érdemes megfigyelnünk, hogy a sor végén álló Peacock mellett ez az egyetlen platform, amellyel 2021 óta évről évre egyre elégedettebbek a nézők, miközben az éllovas Max tavaly óta 6 százalékpontot veszített.
Az utóbbi számára ugyanakkor jó hír, hogy az előfizetők itt tartották a legmagasabbra a saját gyártású tartalmak minőségét és változatosságát, valamint a szolgáltatás ár/érték arányát is. Mindezt ráadásul egy olyan időszakban, amikor a Warner Discovery létrejöttével új tulajdonoshoz került a platform, amely szabályosan megtizedelte a kínálatot, és szigorú költségvetési megszorításokkal igyekszik nyereségessé tenni a szolgáltatást.