Az alábbi cikk helyreigazításokkal frissült, és tartalmazza az MKB-Euroleasing Autólízing Zrt. nyilatkozatát.
Rosszul indult a hónap az MKB-csoport tagja számára, mert már szeptember 1-jén arról kellett értesítenie partnereit és ügyfeleit, hogy azok az online felületek, amelyeken az ügyeiket intéznék, átmenetileg nem elérhetőek. Normális esetben ez nem számítana rendkívülinek, hiszen a szolgáltatás kiesésének oka lehetett volna akár karbantartás is.
Ehelyett minden valószínűség szerint kibertámadás történt, minek kapcsán megindította az eljárást a Készenléti Rendőrség Kiberbűnözés Elleni Főosztálya.
Az autólízingeléssel foglalkozó vállalat annyit közölt az üggyel összefüggésben, hogy a csoport egyetlen más tagját sem érintette az átmeneti fennakadás, amelyet végül több lépcsőben sikerült helyreállítani. Szeptember 2-án az ügyviteli rendszer helyreállt, szeptember 4-én a levelező rendszer is, majd szeptember 6-án tájékoztatást adtak erről (ezt korábban rosszul tudtuk, és szintén megalapozatlanul állítottuk azt, hogy tudták, napokig nem fog újraindulni a rendszer, hiszen a szakértők folyamatosan dolgoztak az informatikai rendszer helyreállításán).
Azóta sem derült ki, hogy pontosan mi állhatott a történtek hátterében, mert az MKB Euroleasing tájékoztatójában egyszer sem nevesítették a probléma forrását, csupán külső okként hivatkoztak rá. A rendőrség is csak annyit erősített meg a hvg.hu kérésére, hogy információs rendszer vagy adat megsértésének gyanúja miatt folyik eljárás. A híroldal egyik olvasójától kapott értesülésekre támaszkodva azt írja, hogy hackertámadás történhetett, minek következtében leállították a teljes belső rendszert, és már az első közlemény kiadásakor megkezdték a helyreállítást.
Az MKB-Euroleasing közleménye szerint ugyanakkor a lefolytatott több szintű szakértői vizsgálat nem állapított meg adatszivárgást, és adatszivárgásra utaló nyomot sem találtak, állításuk szerint ez hamis információ.