A mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések egyik úttörőjeként a Google nem csak a termékeit és szolgáltatásait használó felhasználók számára igyekszik különböző praktikus megoldásokkal előrukkolni. A techóriás vállalati berkeken belül is igyekszik a lehető leghatékonyabban kihasználni a technológia adta lehetőségeket, és megkönnyíteni mind az alkalmazottak, mind a felső vezetők mindennapjait.
Ebből a célból került nemrégiben bevezetésre egy olyan AI-alapú eszköz, ami a minden hónap elején esedékes vállalati értekezletek moderálásáért felel. A Google dolgozói korábban a Dory névre keresztelt eszköz segítségével nyújthatták be kérdéseiket a felső vezetőknek, ám a jövőben ez megváltozhat.
Az Ask elnevezésű mesterséges intelligencia alapú eszköz célja, hogy levezényelje a Google havi meetingjeit - lényegében egy közvetítői szerepet tölt be a vállalat felső vezetői és alkalmazottai között. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az Ask elemzi, majd összefoglalja a dolgozók által benyújtott kérdéseket és problémákat, amit aztán továbbít a fejeseknek.
Úgy tűnik, hogy míg a vezetés elégedett a technológiával - a Google szóvivője szerint a megközelítés megduplázta a dolgozói kérdések/kérések számát -, az alkalmazottak kevésbé lelkesednek a mesterséges intelligencia alapú megoldás iránt.
A dolgozók egy része teljesen értelmetlennek találja a meetingek AI-asszisztenssel történő levezénylését, így inkább nem is kérdez. Bár az alkalmazottak látják a mesterséges intelligencia által összefoglalt verziókat, csak ezek közül választhatják ki azt, amire végül aztán válaszolnak a vezetők.
Egyes jelentések szerint a beszámolók sokszor felületesek, nem beszélve arról, hogy kihagyják a mögöttes kérdéseket, így sok esetben nem is jutnak el a tényleges problémák a vezetéshez. Volt, aki azt állította, hogy az Ask csupán azt a célt szolgálja, hogy a vezetőség "figyelmen kívül hagyhassa" a kérdések kontextusát.
Amennyiben a Google által alkalmazott AI-eszköz valóban tompítja a feltett kérdések élét, érthető, hogy a dolgozók miért nincsenek megelégedve a megoldással. Az Ask ezzel pontosan azt akadályozza meg, hogy a kommunikáció egyenes és hiteles legyen, ami elengedhetetlen feltétele a pozitív vállalati kultúrának.