A Strategy Analytics még augusztus elején tette közzé a második negyedévről szóló jelentését, melyben kisebb szenzációval hatott, hogy már nem a Samsung, hanem a Xiaomi vezeti az európai mobileladásokat.
Ezúttal viszont a CounterPoint Research állt elő a harmadik negyedévet taglaló beszámolójával, azt állítva, hogy valójában továbbra is a koreaiak állnak a vezető helyen.
Ahogy az alábbi táblázat mutatja, a Q3 időszakban Samsung az eladások 30,4%-áért volt felelős a vén kontinensen, míg a Xiaomi 23,6%-kal lohol a nyomában. A dobogó harmadik helyét pedig magabiztosan birtokolja az Apple a maga 22,1 százalékával.
A CounterPoint ugyanakkor arra jutott, hogy a Xiaomi 51%-os növekedést produkált az előző év azonos időszakához képest, ami mellett kifejezetten rosszul mutat a Samsung 16%-os visszaesése.
A különbség persze nem meglepő, hiszen az olcsóbb készülékek hadát kínáló Xiaomi az egész világon dinamikus menetelésben van, míg a koreai riválisnak a korábban megszerzett pozícióit kellene tartania.
A számokat kísérő beszámoló szerint Samsung eladásainak az összehajtható Galaxy Z Flip 3 adott lendületet, míg az Apple a szeptemberben bemutatott iPhone 13-szériára támaszkodhatott. Látványos adat még az OPPO 112%-os növekedése is, ám ez valójában annak tudható be, hogy a vállalat összeolvadt az Európában erős pozícióval bíró OnePlusszal.
Az elemzőcég másik fontos következtetése, hogy az előző negyedévhez képest a két vezető márka 6 százalékos mínuszt könyvelhetett el, amit a CounterPoint az év végére bedurvuló chiphiánnyal indokol.