Az elmúlt években többnyire a kínai mobilok térnyerését hangsúlyozták a piaci jelentések az olyan "hagyományos" márkák készülékeivel szemben, mint a Samsung, az Apple vagy a már csak elhanyagolható jelenlétet produkáló Sony.
A Counterpoint Research legújabb számai viszont meglepő eredményt hoztak: a jelek szerint az egyik külföldi márka csúnyán helybenhagyta a hazai ipar titánjait Kínában.
Az elemzőcég októberre vonatkozó kutatása alapján ugyanis az Apple vette át a vezető helyet az eladásokban, ami a szeptemberről októberre produkált 46%-os növekedésnek köszönhető. Ennek motorja természetesen a szeptemberben piacra dobott iPhone 13-széria volt, ami Kínában még olcsóbb is az előző generációs iPhone 12-sorozat eredeti áránál.
Ezzel szemben a teljes kínai okostelefonos piacra ebben az időszakban csupán 2%-os növekedést mért a Counterpoint, tehát a cupertinóiak menetelése sokszorosan meghaladta a szegmensét.
Ami a márkákra bontott eredményeket illeti, a szeptember-októberi eladások 22%-ának az Apple, 20%-ának a Vivo, 18%-ának pedig az Oppo örülhet. Az amerikai szankciókkal szorongatott, immáron saját operációs rendszerrel próbálkozó Huaweinek csak 8% jutott a teljes tortából.
Az elemzőcég kutatási igazgatója, Tarun Pathak elmondta, hogy az Apple akár még jobban is szerepelhetett volna, ha nem sújtaná az almás gyártót is az egész iparágban tapasztalható alkatrészhiány. Mindazonáltal azt is hozzátette, hogy a cupertinóiak még így is jobban menedzselik a beszállítói láncukat, mint a konkurencia.
"Összességében a kínai piac egész évben lassú volt, és az Apple növekedése pozitív jel. Ez ugyanis azt jelzi, hogy a kínai okostelefon-felhasználók gyorsan érnek, és egyre több csúcskategóriás készüléket szeretnének vásárolni, ami jó lehetőség lehet a márkák számára."
- fűzte hozzá az eredményekhez Varun Mishra, a Counterpoint Research vezető elemzője. Hogy aztán az Apple növekedése mennyire tart ki a hazai márkák újabb csúcskészülékeinek debütálásával, az kérdés marad, ám a cupertinóiak már mindenképp pezsgőt bonthatnak, hiszen 2015 óta nem álltak az élen az egyik legfontosabb piacuknak számító országban.