A pandémia alatt berobbant kriptoláz mérséklődése az NFT-k iránti keresletre is negatív hatással volt, amelyek kereskedelme tavaly nagyjából 90%-kal esett vissza, így még a leghíresebb nem helyettesíthető tokenek eladása is komoly kihívásnak bizonyult.
Ez azonban nem jelenti, hogy végképp harangoztak az NFT-biznisznek, most épp a Starbucks tokenjeinek sikere mutatja, hogy még mindig akadnak olyanok, akik szívesen költenek a blokklánc-alapú virtuális javakra.
A CoinDesk ugyanis arról számolt be, hogy összesen 18 perc alatt elkapkodták azt a 2000 tokent, amit a kávézólánc a napokban dobott piacra, egyenként 100 dolláros (kb. 35 ezer forintos) áron. A "The Siren Collection" néven futó NFT-k a cég logóját alkotó szirén különböző verzióit ábrázolják, és a Polygon blokkláncon kerültek regisztrálásra. Aki nem szeretne pénzt költeni, egy jobb gombos kattintással, vagy mobilról egy hosszú nyomva tartással akár ingyen is letöltheti az alábbi mintát, de a tulajdonjoga persze így nem lesz az övé:
A tokenek a Web3-alapú Starbucks Odyssey hűségprogram részei. Ebben a tagok különböző kihívásokat, például kvízeket vagy vásárlásokat teljesíthetnek, melyekért cserébe "pecséteknek" hívott NFT-ket kapnak. Ezeket a Nifty Gateway nevű piactéren tovább is lehet értékesíteni, így még az sem kizárt, hogy a vásárlók végül keresnek a dolgon: egy eredetileg ingyenesen kiadott karácsonyi pecsét például nemrég 1769 dollárért (kb. 630 ezer forintért) cserélt gazdát.
A hűségprogram egyelőre béta üzemmódban működik, így csak meghívó birtokában vehetnek részt benne az érdeklődők.