A Facebook bejelentette, hogy jövője kiadja az első olyan okosszemüvegét, amit a fogyasztóknak szán. Ez Ray-Ban márkajelzéssel érkezik, árulta el Mark Zuckerberg a virtuális Facebook Connect konferencián.
A pontos funkciókat még nem ismerni, de azt már megerősítette a vállalat, hogy nem a kiterjesztett valóságra építik a terméket, és kijelzője sem lesz. A tippek szerint így a Snap Spectacles vagy az Amazon Echo Frames mintájára készülhet, a Facebook ugyanakkor azt mondta, hogy ez egy nagy lépés lesz a kiterjesztett valóság felé.
A Project Aria nevű kísérleti prototípus már sokkal inkább egy teljes értékű AR-szemüveg, alapvetően ennek a fejlesztéséhez vezet el a jövőre érkező okosszemüveg. Az Aria AR-szemüveget már ebben a hónapban elkezdik tesztelni, de egyelőre semmi további konkrétum nincs ezzel kapcsolatban.
A jövőre érkező Ray-Ban márkájú okosszemüveget mindenesetre az EssilorLuxottica segít megtervezni, még nem tudni, mennyibe kerül majd.