Hirdetés

A vártnál jóval hamarabb jöhetnek a reklámok a Netflixre



|

Több részlet is kiszivároghatott a Netflix reklámokkal támogatott előfizetői csomagjáról.

Hirdetés

Az előfizetők tömeges elvándorlásával küzdő Netflix még júniusban erősítette meg a pletykát, mely szerint egy reklámokkal támogatott olcsóbb csomaggal próbálja meghódítani a közönséget. Az új konstrukcióról később kiderült, hogy a Microsoft szállítja hozzá a hirdetéseket, a rajt időpontja kapcsán pedig 2023 elejét említette a legutóbbi pénzügyi beszámoló. Az elmúlt napok során azonban először a The Washington Post, majd a bennfentes forrásokra hivatkozó Variety is arról számolt be, hogy a vártnál hamarabb, már az ősz során befuthat a jóárasított csomag.

Az indulás állítólagos új dátuma november elseje, ami több országot is érinthet, köztük az Egyesült Államokkal, Kanadával, az Egyesült Királysággal és Németországgal. A Variety úgy tudja, hogy a piacvezető streaming szolgáltató a Disney+ december 8-án érkező rivális megoldása, a Disney+ Basic miatt sürgette meg a startot, remélve, hogy az előzéssel elhappolhat néhány hirdetőt. A Netflix ugyanakkor a szóvivője útján azt közölte, hogy még nem döntöttek a rajt dátumáról.

Hirdetés

Ha mégis hihetünk a Variety forrásainak, a reklámokat szállító Microsoft a következő hétre várja a partnerek első ajánlatait, irányadóként pedig 1000 megtekintésenként 65 dolláros hirdetési díjat tűzött ki. Egy névtelenül nyilatkozó szakmabeli szerint viszont ez jóval magasabb összeg, mint a bevettnek számító 20 dolláros ár, ezért valószínűleg senki sem fog ennyit fizetni.

Az eddigi szivárgások alapján a reklámos Netflix havidíja 7-8 dollár lehet, vagyis feleannyiba kerülhet, mint a 15,5 dolláros normál csomag. Az árengedményért cserébe a sorozatoknál óránként legfeljebb 4 percnyi hirdetéssel találkozhatunk, a filmeknél pedig a kezdés előtt pöröghetnek le a promóciók. A túlzottan idegesítő ismétlődés ellen kvótákat vethetnek be: egy bizonyos szpottal óránként legfeljebb csak egyszer, naponta pedig maximum háromszor találkozhatunk.

Ami pedig a targetálást illeti, a Netflix állítólag egyelőre nem kínál kor, nem vagy földrajzi hely alapján célozható csoportokat, a hirdetési partnerek ehelyett a 10 legnézettebb sorozatban és műfajok alapján vásárolhatnak maguknak játékidőt. Azt viszont még korábban a Bloomberg írta meg, hogy az olcsóbb előfizetéssel nem lehet majd letölteni a tartalmakat, és a reklámok átugrására sem lesz lehetőségünk.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.