Aki sosem hallott még az Area 120-ról, az nincs egyedül. Ez egy program, amit a Google indított, és innovatív projektek létrehozását segíti. 2016. márciusában indult, és most bizonyíthatja, hogy megérte pénzt fektetni bele.
A VR-platformok egyelőre még felfedezetlen területet jelentenek, a felhasználói táboruk pedig korlátozott. Sok fejlesztő ezért óvakodik a virtuális valóságtól, ráadásul alapvetően nehéz pénzt keresni számukra a VR-tartalmak szektorában.
A helyzetre az Area 120 kínálhat megoldást, az egyik projektje ugyanis reklámok formájában tenné jövedelmezővé a VR-tartalmakat.
A projekt egy apró kockát tenne a virtuális valóságba, amelyre rányomva vagy ránézve egy videolejátszó ugrik fel. A megoldás azért tűnik jónak, mert a felhasználó akár figyelmen kívül is hagyhatja. A Google pedig éppen ezt szeretné: a fejlesztőknek valami egyszerű megoldással kedvezni, ami viszont nem zavaró a felhasználók számára.
A Google a Cardboard, a Daydream és a Samsung Gear VR platformokat támogatná a kezdetekben. A fejlesztők már most jelentkezhetnek a projektre.