A Facebook ma egy közösségi óriás, ahol nem csak több mint kétmilliárd felhasználó beszélget egymással, oszt meg macskás képeket és kicsinosított ál-Coelho idézeteket, de kőkemény üzlet is, csilliárdnyi márkaoldallal, céggel, magazinnal és hírportállal, meg persze egy tonna kapcsolódó alkalmazással és egyéb sallanggal. Épp ezért sokan elfelejtik, hogy az oldal első változata eredetileg azért készült el Mark Zuckerberg kollégiumi szobájában, hogy a fiatal programozó randizni tudjon az egyetemen. Nos, pont ez a funkció éled fel új köntösben: jön a Facebook randi-appja!
Mark Zuckerberg ezt is az F8 fejlesztői konferencián jelentette be, ahol többek között a nemsokára érkező, újjáfaragott Messengerről is elárult néhány apróságot. Míg azonban ez valahol egy várható lépés volt, a randiappot senki nem látta jönni a derült égből.
Zuckerberg szerint a Facebook mobilos appja bővül egy olyan új funkcióval, amely egyfajta alkalmazás az alkalmazásban módszerrel kifejezetten a társkeresést célozza. Egy olyan új profilt készíthet itt bárki, amelyből közvetlenül nem derül ki róla semmi személyes (kivéve, amit ő maga szeretne megosztani). Tehát olyasmit kell elképzelni, mint amit a Tinder is kínál, valószínűleg kapunk egy (vagy néhány) profilképet, egy keresztnevet vagy becenevet és egy pár soros leírást, aztán mehet is a vadászat.
A Facebook-féle megoldás annyival lesz több a meglévő alkalmazásoknál Zuckerberg szerint, hogy a Facebook saját rendszerébe ágyazódva például elérhetjük belőle a "nagy" Facebookon található csoportokat és eseményeket is, tehát keresgélhetünk partnert az általunk kedvelt zenekar vagy játék csoportjában, hogy eleve meglegyen a közös érdeklődés, és azt is megtehetjük, hogy egy adott eseményre beszéljük meg az első randit.
Ha valaki megtetszik, az "unlocking" funkcióval megnézhetjük a csoport tagjainak és az esemény résztvevőinek profilját, de ha létrejön a virtuális kapcsolat, nem a Messengeren, hanem egy különálló, kívülről nem látható csevegőben kezdhetjük az ismeretség elmélyítését.
Zuckerberg szerint az új app nem is titkoltan szeretne használhatóbb és közösségibb kihívója lenni a Match Groupnak - ők üzemeltetik a Tindert és az OkCupidot. Jellemzően a bejelentés hatására a Match Group részvényei percek alatt 17 százalékot veszítettek az értékükből, szóval úgy tűnik, a befektetők bíznak a friss ötletben, és a Facebook adatkezelési botrányai miatt sem pártoltak el a közösségi óriástól.
Azt még nem tudni, mikor indul az új funkció, de a tervek szerint rövid bevezető időszakkal nagyjából egyszerre kapja meg minden Facebook felhasználó, tehát nemsokára nagyjából 2,2 milliárd lehetséges randipartnerrel számolhatunk.