Az Apple későn érkezett meg az okoshangszórók piacára, ezért aztán kénytelen volt okosan belőni a HomePod vételárát. A 349 dolláros eszköznél "mindössze" 38 százalékos haszonkulccsal dolgozik az óriás. A TechInsights elemzői szerint 216 dollárba kerül egyet legyártani, és így 133 dollárt keres minden modellen az Apple. Az Amazon egy Echo hangszórónál 56 százalékos, a Google egy Home hangszórónál 66 százalékos haszonkulccsal dolgozik. Az Apple az iPhone X-nél 64 százalékon tartja ezt az értéket, ami jelen esetben 600 dolláros árhoz vezetett volna. A versenyképesség megőrzése miatt a késői belépő alacsonyabb árat és kisebb hasznot eredményez.
Mindez kedvező hír a felhasználóknak, ráadásul a Sirit és az Apple Musicot támogató prémium vezeték nélküli hangszóró a tesztek szerint talán a legjobb hangzást adja a piacon, amire csak vezeték nélküli hangszóró képes. Ez akkor is nagy dolog, ha a HomePod valójában a piac legbutább okoshangszórója.
A HomePod tudásán rengeteget javíthat az Apple a jövőbeli szoftverfrissítésekkel, így a hiányolt dolgok nagy része pótolható. Van azonban valami, amin nem segít egy szoftverfrissítés sem.
A HomePod a jelek szerint fehér, kör alakú foltokat hagy a fa bútorokon, padlókon. A szilikon talppal rendelkező hangszóró valamiért foltot hagy egyes felületeken, és a visszajelzések szerint a leginkább a drága, fa bútorok vannak veszélyben. Pórul járt többek között a Wirecutter és a Pocket Lint csapata: a foltok már 20 perc után megjelentek. Természetesen több eltérő bútoron is kipróbálták, és ugyanúgy nyomot hagyott a HomePod.
Az Apple válasza szerint néhány nap elteltével legalább részben el kell majd halványuljanak a foltok (feltéve, hogy a hangszórót levették a felületről). Amennyiben ez mégsem történik meg, akkor teljesen újra kell kezelni a bútor felületét.
Ez komoly probléma, főleg, mivel a drágább bútorok vannak különösen nagy veszélyben. Rossz pont ez, hiszen legjobb hang ide vagy oda, a gyenge funkciók és a javíthatatlanság után nem jó hír, hogy bizonyos felületeket tönkretehet a drága eszköz.
Az internet népe nem boldog, az Apple-rajongók sem (többen sérelmezik, hogy az Apple erről sem szólt előre), ugyanakkor az iMore rövidre zárta, majd megoldotta a problémát és a felháborodást. Tulajdonképpen elég egy sima pohár- vagy edényalátét, és minden gond elszáll.