Hirdetés

Jól megy a Galaxy S9, újabb rekordot ért el a Samsung



|

Több mint 8 millió fogyott az első hónapban a Galaxy S9 és a Galaxy S9+ okostelefonokból, miközben a Samsung az idei első negyedévben 10,8 milliárd dolláros nyereséget ért el.

Hirdetés

A Samsung legutóbbi negyedéves beszámolója alapján a vállalat zsinórban negyedszer ért el rekordértékű működési nyereséget. Az eladásokon a legnagyobb mértékben a memóriachipek iránti kereslet segített. 

Hirdetés

Az első negyedévben a Samsung 10,8 milliárd amerikai dollárnak megfelelő nyereséget termelt, ami 52 százalékos előrelépés a tavaly ilyenkor mért eredményhez mérten. A működési nyereség 14,5 milliárd dollárra rúgott, ami 58 százalékos fejlődést jelent. A Samsung felülmúlta a vezető elemzők várakozásait. 

Az is számít persze, hogy a Samsung Galaxy S9 és a Galaxy S9+ zászlóshajók a tavalyi csúcsmodellekhez képest korábban jelentek meg. Az idei zászlóshajókból mindenesetre több mint 8 millió darab fogyott egyetlen hónap alatt - ezt már a Canalys elemzői állítják. 

Bár a Galaxy S9-es széria egyszerre több piacon nyitott, mint tavaly az S8-as; nem sikerült jelentősen túlszárnyalni a Galaxy S8-as sorozat sikerét. Ugyan a Galaxy S9-es készülékek "csak" annyira népszerűek, mint tavaly a Galaxy S8-as modellek, jó hír a Samsungnak, hogy a Galaxy S9+ a keresettebb, vagyis árbevételben is többet hoz. A Samsung mindenesetre nem tudta túlszárnyalni a Galaxy S7 és a Galaxy S7 edge 2016-os sikerét: azokból több mint 9 millió fogyott egy hónap alatt, és 48 millió egy év alatt. A Galaxy S8-as modellekből egy év alatt 41 millió talált gazdára. Idén ez a szám 45 millió lehet a Galaxy S9-es készülékeknél. 

A Samsung szeretné növelni az eladásait, illetve fokozni a piaci részesedését. Ennek a jelek szerint ára van: a kereskedők csökkenteni kezdték a Galaxy S9 modellek vételárait. A Samsungot ez állítólag nem zavarja, mivel így is megtartja az elsőségét. Az olcsóbb, de egyre nagyobb versenyt ígérő egyéb okostelefonok ugyanakkor érdekes fenyegetést jelenthetnek, ami miatt a Samsung hosszabb távon is árcsökkentésre kényszerülhet. 

A Huawei P20 Pro például jelentősen olcsóbb a Samsung zászlóshajóknál, és vannak, akik még jobbnak is találják. A Galaxy Note 9 nyár végi érkezése talán rávilágít, hogy a Samsung milyen árazást választ majd az egyre kíméletlenebb piacon. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.